Az online marketing eszköztára hihetetlen mértékben fejlődik. A közösségi média platformok hetente jelentkeznek újabb frissítésekkel, funkcióbővítésekkel. 2018 rohamos közeledtével érdemes lehet előretekinteni és megvizsgálni, milyen trendekre lehet számítani a következő évben.

A videók térhódítása

Az online kommunikáció személyesebbé vált, köszönhetően a különböző kreatív videós funkcióknak. 2017-ben az internetezők által megosztott összes tartalom 90%-a videó! Ez a tendencia pedig 2018-ban tovább folytatódik. A legnépszerűbb közösségi platformok ugyanis úgy gondolják, hogy a videók használatával növelhető az elkötelezettség mértéke és a felhasználói élmény. A Facebook videóknak például 135%-al nagyobb az organikus elérése, mint a képes bejegyezéseknek. Tény, hogy videók sokkal könnyebben megragadják a felhasználók figyelmét, amire a vállalkozások hamar fel is figyeltek. Éppen ezért a nagyobb konverzió reményében, a vállalkozások 87%-a alkalmaz videó hirdetéseket kampányában.
A legnagyobb kihívás a videó elkészítés során az, hogy videónk már az első 3 másodpercben megragadja a néző figyelmét, ezáltal pedig tovább (jobb esetben végig) nézze a tartalmunkat. A tavalyi évben publikált videók 56%-a kevesebb, mint 2 perc hosszúságú volt. A videók során tehát nem a hosszúság a fontos hanem, hogy minél impresszív, hatásos és magával ragadó legyen.

Tipp: A videók közel 85%-át hang nélkül tekintik meg a felhasználók, így fontos, hogy a videód hang nélkül is megtekinthető legyen és természetesen mobilra is optimalizálva legyen.

Videók jelentősége

 

Chatbotok – az új marketing csatorna

A következő években a felhasználói élmény növelése és az ügyfélkiszolgálás minőségének javítása létfontosságú lesz. A chatbotokat nevezhetnénk akár a vállalkozások jobb kezének is, hiszen képesek „valódi” kommunikációt folytatni a felhasználókkal. Már most jelentős erővel bírnak a piacon, mivel chatbotok 80%-a használható non-stop szolgáltatások nyújtására, a kommunikáció automatizálása által pedig megkönnyítik mind a látogatók, mind a vállalkozások dolgát. Már néhány egyszerű automatizált kérdés és válasz is nagyban tudja csökkenteni az ügyfélszolgálat munkáját, ezzel pedig elősegíti az értékesítési és hirdetési folyamatokat is. A botok iránti kereslet folyamatosan nő, köszönhetően annak, hogy a felhasználóknak kényelmes és gyors platformot biztosít. Jelenleg 12.000 aktív Messenger bot van jelen a Facebookon és az előrejelzések szerint 2018-ban a chat-beszélgetéseink 30%-át chatbotokkal fogjuk folytatni.

Chatbotok térnyerése

 

Z generáció

A Z generáció tagjai születésüktől kezdve okostelefonon, számítógépen, tableten és mindenféle elektronikai eszközön nőttek fel, így szinte egész nap online vannak, aminek köszönhetően gyors, lényegre törő és kreatív tartalmakat várnak. Amerikában már most 44 millárd dollár vásárlóerővel rendelkeznek és az idő múlásával ez az összeg még tovább fog nőni. Mivel növekvő piaci erőt képviselnek a Z generáció tagjai, ezért fontos, hogy a márkák kínálatait, tartalmait és közösségi média stratégiát az ő igények alapján alakítsák ki. Sokkal inkább fogékonyak és befolyásolhatóbbak a közösségi platformon feltüntetett információkra, mint például a különböző akciókra, reklámokra. A fiatalabb korosztály számára még nagyobb erővel bírnak a videós és sztori jellegű tartalmak, az influncerek és vloggerek bejegyzései. Továbbá állandó online jelenlétüknek köszönhetően azonnali reakciót, választ várnak. Így a következő években várhatóan még tovább az Instagram és a Snapchat felhasználóinak a száma, valamint a márkáknak még inkább személyre szabott tartalmakat érdemes gyártani a Z generáció elvárásainak megfelelően.

Z generáció az új célcsoport

 

Élő közvetítések a központban

Az élő videók hatalmas népszerűségnek örvendenek, hiszen a közvetítések során a rajongók úgy érzik „részesei lehetnek valaminek”, ezáltal jobban tudnak azonosulni az adott márkával, ami növeli az elköteleződésük mértékét. Egyes kutatások kimutatták, hogy a felhasználók 80%-a szívesebben néz egy vállalkozás által közvetített élő videót, mint hogy ugyanazt elolvassa bejegyzés formájában. Sokat mondó lehet még, hogy átlagosan a Facebook Live videókat háromszor több ideig tekintik meg, mint az általánosan feltöltött videókat. Így várhatóan a következő évben egyre több vállalat ismeri fel az élő közvetítésekben rejlő potenciált és alkalmazza majd kommunikációs stratégiájának kialakítása során.

Élő közvetítések fontossága

 

Sztorik az üzleti életben

A különböző, 24 órán keresztül megtekinthető történetek hihetetlenül népszerűek a felhasználók körében, továbbá fantasztikus marketing eszköz a cégek számára. A sztorik rövid megtekinthetőségük miatt hatalmas elkötelezettséget váltanak ki, hitelesebbé és „emberibbé” teszi a vállalkozásokat, lendületükkel pedig remek lehetőséget kínálnak arra, hogy a cégek belső, insight történeteket osszanak meg rajongóikkal. Naponta közel 250 millió sztori tekinthető meg a közösségi média platformokon és ez a szám még tovább fog nőni. 2018-ban az Instagram, Facebook és Snapchat sztorik még hatékonyabb eszközökké válnak és komoly márkaépítő csatornaként kell velük számolni.

Történetek jelentősége az üzleti életben

 

A mobil az első

Nem kellenek ahhoz statisztikai adatok, hogy tudjuk, az emberek egyre több időt töltenek okostelefonjaikon, hiszen a mobil mindig kéznél van, kényelmes, gyors és egyszerű használatot biztosít, arról nem is beszélve, hogy a Z generáció szinte csak ezen az eszközön él. Éppen ezért, napjainkban elengedhetetlen a különböző tartalmak és weboldalak mobilra történő optimalizálása, már csak azért is, mert a Google egyik fő rangsoroló szempontja a reszponzív kialakítás. A lenti infografikából is jól látszik, hogy a közösségi média platformokon eltöltött idő jóval magasabb a mobilfelhasználók körében. Az Instagram, Twitter és Pinterest oldalait szinte csak okostelefonról böngészik és ez a szám a jövőben még tovább fog emelkedni. Sőt, 2020-ra valószínűleg az amerikai Facebook felhasználók 59%-a kizárólag mobilról fogja böngészni a platformot.

Mobil központúság még inkább teret nyer

A trendekre érdemes odafigyelni, ugyanakkor a legfontosabb dolog a jó és érdekes tartalom, ami felkelti a felhasználók érdeklődését. Ha hinni lehet az előrejelzéseknek, akkor ezt kiegészítve a jövőben érdemes minél több videós tartalmat és élő közvetítést megosztani követőinkkel. Kommunikációs stratégiánk kialakítása során pedig új platformokat használni (mint a feltörekvő Instagram és Snapchat), valamint fókuszálni a Z generáció tagjaira.

Forrás: Filmora