„Jó lesz a weboldalam egyik oldala is landing page-nek!”
Ezt halljuk a leggyakrabban, ha megkérdezzük, hogy a Facebook weboldal kattintásos vagy Adwords hirdetéseket milyen érkező oldal fogadja majd. Igaz történet, sajnos.
Ami azt illeti, nem, nem lesz jó!
A landing pagenek és a weboldalnak más-más funkciói vannak. A weboldal tájékoztatásra, információátadásra, brandépítésre és persze értékesítésre is szolgálhat, de egy jó landing page csak és kizárólag a konverziókat szolgálja. Egy meghatározott funkciója van, éspedig az, hogy az oda érkező delikvens végrehajtsa azt a műveletet amit szeretnénk tőle.
Sok tipp van, amivel ezt el tudjuk érni, de ez célonként változó lehet. Van, ahol a hosszas meggyőzés, a referenciák, ajánlások és termékértékek ecsetelése fog eredményre vezetni, de láttunk már olyan landing page-et is, ahol egy űrlap és minimális infó kellett csak ahhoz, hogy az oda érkezőket rábírjuk a regisztrálásra, megrendelésre. Nem megyünk most bele, abba, hogy könyvek tanulmányok íródtak arról, hogy bizonyos színű és feliratú gombok hogyan teljesítenek, vagy, hogy hova kell helyezned a call-to-action gombokat és az űrlapot. Ez egy hosszabb cikket kíván.
Azt azonban általános tényként fogadhatjuk el, hogy azok az érkező oldalak, amik egy weboldal valamelyik lapja, mindig rosszabbul konvertálnak.
Miért?
Mert kíváncsi az ember.
Ha a hirdetéseidből az alany megérkezik az oldalra, akkor érdekli a téma, de valószínűleg még nem ismeri a céged. Ha érdekli a téma, akkor utánaolvas. Nem ismer téged, ezért többet akar tudni. Ha vannak más menüpontok, külső linkek is az űrlapkitöltésen kívül, akkor meg fogja nézni azokat. Ha megnézi, és elkalandozik az oldaladon akár le is mondhatsz róla. Lehet persze, hogy később ezek a látogatók csúcs ügyfelek lesznek, de nem szolgálják a pillanatnyi célodat.
A hirdetéseiddel célod van és ezt a célt úgy érheted el leghatékonyabban, ha csak erre koncentrálod a látogatóid figyelmét. Legyen minden információ egy oldalon, egy kimeneti ponttal, az űrlappal, ahol rendelhet, regisztrálhat, feliratkozhat, visszahívást kérhet. Aztán ha felfedte magát előtted az űrlapkitöltéssel, mehet a weboldalra.
Kezeld az érkező oldalaidat a weboldaladtól elkülönítve, és gondolj rá egy zárt rendszerként. Meglátod megéri.