Még mindig csak a Black Fridaynél tartunk, de a vásárlók már az ünnepekre készülnek. Ami azt illeti elég sokan, 37%-uk már a Fekete Pénteken és a Cyber Mondayen letudta a karácsonyi ajándékokat, de persze a korai madarakon túl van még piac, aki inkább későbbre hagyják azt.

Segítsd a vásárlásban, több lesz a vásárlásod!

Az idei trendek azt mutatják, hogy a vásárlók a keresőkre és a kereskedőkre bízzák inkább azt, hogy kitalálják, hogy milyen ajándékot vegyenek a szeretteiknek. Az olyan kulcsszavak mennyisége, mint az „ajándékcsomag”, „legjobb ajándék” vagy „karácsonyi ajándék xynak” több mint másfélszeresére nőtt az utóbbi évekhez képest, az ajándékcsomagokra 85%-kal többen keresnek!

Ezt azt jelenti, hogy inspirációt, ajánlatot keresnek inkább konkrét termékek helyett. Érdemes ezért a termékeidet ilyen tematikus csomagokba összeraknod, és testre szabottan kínálni, hogy a bizonytalan vásárlók is kapjanak ihletet!

Mit használj?

  • Ne (csak) a terméked iránt érdeklődőket célozd meg Facebookon, hanem a bizonytalan ajándékvásárlókat. Nem kell, hogy a te célcsoportod legyen a vásárló, ha az ajándékozottja az! Ilyenkor mehet a női termékek célzása a férfiakra is, egy kis útmutatóval, segítséggel!
  • Bővítsd a kulcsszavaidat Adsben testreszabott ajándékra utaló kulcsszavakkal és kifejezésekkel. A jól bevált kulcsszavak mellé biggyeszd oda a „karácsonyi ajándék” vagy az „ajándékba” kifejezéseket is!

A Google karácsonykor is a barátod!

Ki mástól is kérhetne segítséget az ajándékvásárláshoz a bizonytalan vásárló, mint a Googletől. Akár csak inspirációt gyűjt, akár már a legjobb ajánlatra vadászik a kiválasztott termékből, a keresőmotorokon fog kutatni.

A Google felmérése szerint már csak a vásárlók negyede gondolja úgy, hogy a legjobb ajánlatokat fizikai boltokban kapja, inkább online várják a jó dealeket. De ha mégis offline vásárolna inkább, akkor is előbb a keresőkben kutat, és csak utána megy el az üzletekbe.

Mit kell tenned neked?

  • A kulcsszavaidat alakítsd át úgy, hogy a „legjobb” szerepeljen benne.
  • Informáld az embereket online, készítsd tartalmakat, és ha azt szeretnéd, hogy az üzletedben vásároljanak irányítsd őket célzottan útvonaltervvel és foglalási lehetőséggel!

Az idő pénz, főleg karácsonykor!

Az emberek talán bizonytalanok, de nem szeretnek sokat kutatni. Van egy olyan réteg is, aki kifejezetten kész megoldásokat szeretne, minél kisebb erőbefektetéssel, ezért érdemes megkönnyíteni a dolgukat tematikus aloldalakkal, vagy ajándék-ajánlóval. Egy egyszerű alkalmazás vagy egy interaktív ügyfélszolgálat is ki tudja szolgálni ezeket az igényeket, attól függ, milyen a forgalom.

Fontos még, hogy a bizonytalanságot csökkentsük, ahol lehet: jó ha előre tudják, hogy milyen ajándék visszavásárlási lehetőségek vannak, vagy esetleg ajándékkártyával letudhatják-e a kiválasztás dilemmáját.

Mit kell tenned?

  • Válaszolj azonnal, vagy majdnem azonnal. Egy chatbot, egy ajándékgenerátor, de egy Facebook kommentek alapján történő ajánlás is azonnali vásárláshoz vezethet.
  • Legyél segítőkész! Néha csak egy javaslat kell, hogy átlendítsd a tanácstalanságból a vásárlás felé az érdeklődőid!

Még nem késő, hogy kimaxold a karácsonyi időszakot! Gondold át, hogy milyen egyszerű stratégiával várhatod az ünnepeket nagy profittal!

Ha segítséget szeretnél kérni, hogy együtt állítsuk be karácsonyi kampányaidat kérd visszahívásunk!