Szerencsére azt látjuk, hogy ügyfeleink többsége alaposan megtervezte a karácsonyi értékesítési stratégiáját, és időben felkészült az ünnepekre. Ha most eszméltél fel, akkor ne keserdj, mivel még most is le lehet csapni az ünnepi készülődést későn kezdő vásárlókra.
Nem minden vásárló egyforma
A Google ünnepi felmérésből kiderült, hogy a karácsonyra vásárlók négy jól elkülöníthető csoportba esnek, amelyek meghatározzák a vásárlási szokásaikat és azt is, hogy mikor lehet a legjobban elérni őket.
Ők lennének azok a csoportok:
1. Korai madarak: Azok a vásárlók, akik korán, már az első csokimikulások megjelenésével egy időben elkezdik beszerezni az ajándékokat. Ők főleg a baby boomer genrációból kerülnek ki, kevésbé szorulnak online tanácsokra.
2. Akcióvadászok: A Black Friday és a Cyber Monday akciók szerelmesei inkább az X és Y generáció közül kerülnek ki, de ők ilyenkor nem mindig az ajándékokon törik a fejüket. 66%-uk inkább magának vásárol.
3. Örökzöldek: A teljes karácsonyi szezon alatt találkozhatunk a megfontolt karácsonyi vásárlókkal, akik inkább a baby boomer és az X generáció tagjaiból állnak. Többször vásárolnak üzletben, mint online, de a vásárlási döntéshez sok információt várnak el.
4. Kapkodók: Szinte minden generáció képviselteti magát a későn kapcsolók táborában, akik élénken használják a mobiljukat a kereséshez, de a legtöbbször mégis az üzletekben vásárolnak.
A felmérés azt is megmutatta, hogy ezek az advent melyik szakaszában a legaktívabbak. Nézzétek csak:
Nyilván a korai vásárlókra és az akcióvadászokra legközelebb csak a következő ünnepi időszakban érdemes építeni, de az örökzöldeket és az utolsó pillanatban vásárlókat még megfoghatod.
Mit csinálj most rögtön?
- Segíts! Az örökzöldek és a last minute vásárlók is ötletekre vágynak és olyan kifejezésekkel keresnek, mint „legjobb ajándékok” vagy „ajándékötletek”. Szedj össze nekik tippeket!
- Vizualizálj! Ha vannak termékvideóid, akkor elő velük. A vásárlók 2/3-a állította, hogy videók segítségével talált rá a tökéletes ajándékra.
- Könnyítsd meg a dolgukat! A karácsonyi vásárlók könnyebben döntenek melletted, ha extrákat is kapnak a vásárláshoz. Csomagolsz is? Tudasd velük!
- Csalogasd be! Sok vásárló még mindig fizikai üzletekben keres ajándékot. Használd az online-t arra, hogy megmutasd, hogy a közelben vagy!
- Tájékoztasd! A vásárlók egy része fél attól, hogy nem kapja meg időben az online megrendelését. Mindig ismertesd a szállítási határidőket, hogy ne maradjon csomag karácsonyfa nélkül!
Még egy nagy lendülettel, jól célzott kampányokkal kihasználhatod az örökzöld és Last Minute shopperekben rejlő lehetőségeket! Kezdd el most, mi segítünk!