Mire jó egy nyereményjáték? Milyen üzleti és marketing célokat tudunk vele támogatni és hogyan? Miért éri meg egyáltalán egy játék indítása? Blogcikkünkből most kiderül miben lehet a márkád javára egy nyereményjáték!
Sokan szeretik a nyereményjátékokat a felhasználok közül, így nem csoda, ha erős aktivitás van egy-egy ilyen tartalomnál. Ráadásul a márkáknak is kiváló lehetőség ez, hogy széles közönséghez jussanak el, felpörgessék a látogatók számát és még egy kis apró ellentételezést is kérhessenek a nyereményre való esélyért cserébe. De mik ezek az apróságok, amik igazából komoly célokat takarhatnak a vállalatok számára? Mutatjuk!
Követőszerzés
A nyereményjáték az egyik klasszikus eszköz arra, hogy növeljük a követőszámot. Ez alól a Facebook kivétel, ahol egy az oldal követését. Ehelyett viszont a Facebookon lehetőség van indítani követőszerző kampányt. Instagramon az egyik leggyakoribb célja a játékoknak a követőszám növelése. Több ügyfelünknek is készítettünk már ezen a platformon nyereményjátékokat, amikkel gyakran akár 1000 fővel is gyarapítottuk a követőbázist. Mire kell itt figyelni? Hogy nem fűnek–fának kell promózni a játékot, hiszen a célunk az, hogy releváns és tartós követői legyenek egy oldalnak.
Adatbázis növelés
Piatnik partnerünknek futtatunk több alkalommal is nyeremény játékot a Facebookon, amely során egy Facebook űrlapon keresztül kellett feliratkozni. Amellett, hogy így jelentősen tudjuk növelni az adatbázist, a regisztrálók megtartására is ügyelünk, hiszen amellett, hogy releváns feliratkozókat gyűjtünk, alkalmanként a már regisztráltaknak is hirdetünk nyereményjátékot a hírlevélben.
Az Organic Shop partnerünknek kifejezetten kedvező áron szereztünk hírlevél feliratkozókat szintén a Facebook segítségével: forgalomterelő kampánnyal a weboldalra irányítottuk az érdeklődőket. Itt a hírlevélre feliratkozva bekerültek a „kalapba” és részt vettek az időközönként tartott sorsolásokon.
Értékesítés támogatás
A játékokkal kiválóan lehet az eladásokat is növelni, például, ha már alapból a vásárláshoz kötjük a játékban való részvételt. De az is egy ütős módszer, ha minden játékban résztvevő pl. a regisztráció után kap egy kedvezményre jogosító kupont. Így mindenképpen nyer valamit a jelentkezésével a felhasználó.
Olyan csavaros játékot is készítettünk már, ahol egy időszakos kedvezményben részt vevő termékekről szavazott a közönség: készítettünk egy űrlapot, amin a kitöltők meg tudták adni, hogy ügyfelünk termékkínálatából melyik 3 terméket látnák szívesen az akcióban. Emellett az űrlapon történő feliratkozásért cserébe, részt vettek egy nyereményjátékon. Ezzel máris buzdítottuk a célcsoportot a szavazásra és hírlevélre való feliratkozásra, és akár egy esetleges vásárlásra is, hiszen az általuk preferált játékok kerültek be az akcióba.
Információ gyűjtés
Semmi GDPR szempontból kétes dologra nem kell itt gondolni! Egyszerűen csak olyan nyereményjátékot is indíthatunk, ahol regisztráció mellett 1-2 kérdést is felteszünk az érdeklődőknek. A Léta-Ker partnerünknél egy játék során a felhasználókat arról kérdeztük, milyen témákat olvasnának szívesen a blogon. Ezzel mindenki nyer: a cég kap népszerű témákat, ami iránt érdeklődik a célcsoport. A felhasználó pedig nyerhet, és ráadásul olyan témákat dolgoznak majd fel neki később, amik izgatják a fantáziáját. De akár az értékesítés is kaphat hasznos infókat egy-egy termékről, problémáról, felhasználói gondolkodásról.
Márkaimázs erősítés / Employer Branding
A Ferro-Sped Kft. partnerünknek dolgoztunk tavaly egy nyereményjátékon. Egy gyerek rajzpályázatot hirdettük meg a potenciális (családos) új sofőrök és leendő, azonoas értékrendő partnerek körében. Itt a márkaimázs építés volt a cél: a márka követői jobban megismerhették a cég családbarát hozzáállását és – nem mellesleg – a túlméretes szállítmányozási profiljukat.
Összefoglalva számos céllal lehet és a cégprofilunktól függően ajánlott is nyereményjátékot indítani. Ami fontos, hogy legyünk tisztában milyen célt szeretnénk a játékkal támogatni (pl. követők számának a növelése) és minden esetben releváns, a termékünk/szolgáltatásunk iránt érdeklődő, játékos kedvű felhasználókat próbáljuk megtalálni.