A közelmúltban rengeteg tartalmat, statisztikát és trendet hoztunk nektek az egyes közösségi média csatornákkal kapcsolatban, mint például a Facebook, az Instagram, a YouTube vagy a Messeneger, de egy nagyon fontos platfromról még nem esett szó. Ez pedig nem más, mint a szintén Facebook tulajdonban levő Whatsapp üzenetküldő alkalmazás.

Mit is kell tudni a Whatsapp felületéről?

A Whatsapp tulajdonképpen a Messenger, Viber vagy az sms küldő rendszerek (pl. imassege) egyik alternatívája.

Ezen a platformon nem kell regisztrálni, hiszen a telefonszámunk alapján már használatba is vehetjük a rendszert és kapcsolatba léphetünk minden olyan ismerőssel, aki a kontaktjaink között elmentett telefonszámával használja ezt az alkalmazást. Első hallásra nem tűnik túl érdekesnek, de lássuk mi teheti azzá. Mi más, mint a felhasználói számok.

Jelenleg a Whatsapp világszintű felhasználóinak száma közel 2 millió, akik közül több, mint 70% használja aktívan, azaz napi szinten ezt az üzenetküldő platformot. Elképesztő számok, igaz?

A Whatsappban rejlő üzleti lehetőségek

Ha rendszeresen olvassátok a tartalmainkat, akkor biztosan emlékeztek rá, hogy nem is olyan régen közzétettünk néhány blogcikket az Y és Z generációk elérésével kapcsolatban. Ezekben többek között arról beszéltünk, hogy mennyire fontos az egyes csatornák felkutatása és üzleti szempontú elemzése, hiszen ezek a generációk már fizetőképes kereslettel és egészen más igényekkel vannak jelen a piacon, mint azt megszokhattuk. Itt jön képbe a Whatsapp felülete is. Mivel köztudott, hogy a mai fiataloknál a közösségi média használat során első helyen van a chatelés és az egyes üzenetküldő platformok használata, nagyon fontos, hogy cégként/márkaként tisztában legyünk ezekkel a lehetőségekkel.

A Whatsapp csatornáján ugyanis lehetőségünk van egy business profil kialakítására, amit asztali környezetben és mobilon keresztül is használhatunk. Ennek kialakításáról az alábbi help linken tájékozódhattok.

Ha kialakítottátok az üzleti profilotok névjegyét, akkor lehetőségetek van rá, hogy üdvözlő üzenetet és gyorsválaszokat küldjetek a felhasználóknak, amiket egyedileg testre tudtok szabni a tevékenységetek szempontjából. Hova tovább, ahogy a Messenger chatbotok esetében, úgy a Whatsappnál is lehetőség van automatizmusok kialakítására, ami egy nagyon izgalmas lehetőség. Ahogy azt már feljebb is említettük, az alkalmazásba telefonszámmal kell regisztrálni üzleti profil esetén is majd ezt követően át fogja emelni a meglévő ügyfelek, vevők, partnerek telefonszámát a rendszer és máris kapcsolatba léphettek velük egyedi üzenetekkel és ajánlatokkal.

Mint látható a Whatsapp felülete remek lehetőséget kínál a fiatalabb generációval, valamint partnereinkkel, vevőinkkel való kapcsolattartásra.

Ha szeretnél többet megtudni az egyes közösségi csatornákról és a bennük rejlő lehetőségekről, akkor keress meg minket és segítünk eligazodni a legújabb trendekben!


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser