Ha eddig bizonytalan voltál, hogy Neked is megéri-e belevágni a Pinterestbe, akkor jó helyen jársz! Megmutatjuk, hogy kinek ajánljuk a platformot, mit érhetsz el a felületen minimális erőbefektetéssel és milyen extra értéket adhatnak a Pinterest hirdetések!
Amikor egy új közösségi felület bevezetésén gondolkodunk mindig az a kérdés, hogy miért használnám az adott csatornát? Jogos, nyilván, hiszen minden újabb fiók csak újabb erőforrásokat, újabb kreatívokat, újabb verziókat kíván a tartalmaimból, hogy illeszkedjen az adott közösségi média oldal igényeihez.
Úgyhogy fordítsuk most meg és legyen az a kérdés: miért ne használnám a Pinterestet, hiszen már minimális erőbefektetéssel is értékes megjelenésekhez és érdeklődőhöz, sőt vásárlóhoz juthatunk organikusan is, nem is beszélve a hirdetési lehetőségekről?
Mi fán terem a Pinterest?
1. Elhúzódó vásárlás:
Ez a felület jellemzően nem az a hely, ahová vásárolni járunk, ezért nem is ilyen lelkülettel kell feltöltenünk a tábláinkat. Lehet, hogy a delikvensünk éppen lakásfelújításban van és kellenek neki az ötletek indusztriális designhoz. Ha talál egy pint, ami ehhez ad ötleteket és nem mellesleg rajta van a mi bútorunk is, akkor ez fel fog kerülni az ötletei listájára. Maga a vásárlás akkor lesz érdekes számára, ha megvalósul a projekt.
Érdemes a Pinterestre úgy gondolni inkább, mintha márkaépítési lehetőségre, ahol a célközönségünk hosszú távú vágyai, tervei közé kerülünk be márkánkkal és termékeinkkel. Persze itt csak az organikus tevékenységekről beszélünk, a mentésről és megtekintésről, a kattintások rövid távon is vezethetnek azonnali vásárláshoz, de azt már érdemes hirdetéssel is támogatni.
2. Hosszú élettartam
A Pinterest nem feedben gondolkodik, hanem keresésekben, ajánlásokban, ezért sem lejárati határideje nincs a posztjainknak, sem kifutása. Egy pin akár évekig is hasonlóan stabilan hozhatja az eléréseket, sőt, lehet, hogy egy trend megerősödésével később kap majd szárnyra.
A Pinterestnél ezért időtlen tartalmakban érdemes gondolkodnunk, sem akciós, sem szezonális, sem eseti kampányok nem állják majd ki az idő próbáját organikusan, ezért olyan kreatívok kellenek, amelyeken nincs kampányidőszak, akciós felirat, ár, lejáró üzenet.
3. Inspirációt nyújtó tartalom
Ha már tartalom, törekedjünk arra, hogy a pinjeink minél kevesebb értékesítést, és minél több értéket tartalmazzanak. Érték lehet az esztétikum, egy tipp, tanács is a felhasználás módjával kapcsolatban, de lehet oktatás, tanulási lehetőség, tutorial, de alternatív felhasználási mód is.
Ha eddig nem készítettél a termékeidről ilyen szempontú tartalmakat, akkor itt az ideje, de ha az Instagramodon már vannak ilyen képek, akkor azt is megoszthatod a Pinterestre egy egyszerű összekötéssel és így megőrizheted őket az örökkévalóságnak, amiket az feed előbb-utóbb a hírfolyam alsó bugyraiba száműzne.
Csábító lehetőség, hogy a termékkatalógusodat is feltöltsd pinek formájában, amire természetesen van lehetőséget, de ha sima fehér hátterű izolált termékfotóid vannak azokkal nem fogsz nagy robbanást elérni. Nem származik éppen belőle károd, de a Pinterest népe azokra a képekre ugrik, amik megmozgatják, a terméked doboza pedig nem éppen ilyen általában.
Mit kapok cserébe, ha foglalkozok a Pinteresttel?
Jó organikus terjedést és a hirdetések lehetőségét, amellyel a konverziót is lehet növelni. A trendi témákban már a feltöltés után elkezdnek megjelenni a termékek, és a cca. 6%-os tevékenységi arány (mentés és kattintás) az általános, amit természetesen tudsz skálázni.
Mivel a Pinterest örökérvényű tartalmakat terjeszt neked, ezért hosszú távú, kiszámítható és stabil elérést és forgalmat eredményez akkor is, ha minimális erőfeszítéssel, csak az Instagram feeded vagy a (nem fehér hátterű) katalógusod feltöltésével frissíted. Ha csak ennyit teszel, már akkor is előrébb vagy sokezer organikus megjelenéssel, és akkor még nem beszéltünk a hirdetési lehetőségekről, ahol célzottan megjelenhetsz a legnépszerűbb Pinterest témákban. Akár konverzióra optimalizáltan is, hogy ne csak mentsenek, de rögtön kattintsanak és vásároljanak.
Kinek ajánljuk a Pinterestet?
Röviden, akik a fenti kritériumok alapján tudnak inspiráló, menthető, ötletadó tartalmakat készíteni. Persze azért vannak felkapottabb és kevésbé felkapott témák a csatornán, és női felhasználók termetes fölénye is azért lelimitálja, hogy melyek várhatnak nagyobb sikereket.
A férfiak a globális adatok szerint csak 22%-ban vannak jelen a platfromon, ezért nem is csoda, hogy a legnépszerűbbek, a klasszikusan inkább női témák a felületen.
Hogyan kezdj neki?
A Pinterest marketingben hatalmas potenciál van webshopoknak és szolgáltatóknak is, amelyet a platform az egyre bővülő kereskedői megoldásokkal is támogat.
Ha csak bele szeretnéd meríteni a kisujjad, és a legalapabb megoldásokat használod a meglévő csatornáid összekötésével akkor is értékes új közönségeket érhetsz el, és innen már csak egy ugrás a különálló Pinterest stratégia, ami a következő szint lehet.
Hallottál már az RG-AKADÉMIÁRÓL?
Már elérhető az ingyenes videótárunk, amivel marketing szakértői látásmódot szerezhetsz, ezáltal pedig könnyedén felismerheted az elakadásokat és a kiaknázatlan potenciálokat az online marketingedben! Regisztrálj most! »»
Szakértő segítségre van szükséged?
Ha Te is felpörgetnéd a Pinterest marketingedet, akkor keresd szakértőinket bizalommal. Vedd fel velünk a lenti űrlapon a kapcsolatot és nézzük meg közösen a lehetőségeket!