Mi itt Baranyában kicsit el vagyunk maradva. No nem csak gazdaságilag, hanem szemléletben is. Ezt több cikkben is kifejtettem – mint szemléletbeli hiányosságok -, így ezekre most nem térek ki.

Történt, hogy rendeztünk ismét egy workshopot, aminek kettős célja lett volna:

1.) Minél többen megismerjenek a helyi piacon, mert inkább budapesti és nemzetközi partnereink vannak. 

2.) Igyekszünk minél több helyi vállalkozónak megmutatni, hogy milyen lehetőségek is vannak az onlineban. Ez pedig amolyan missziónk.

Érdekes és egyben tanulságos volt a legutóbbi ilyen rendezvényünk, mert ingyenes volt. Nem vagyok benne biztos, hogy lesz még egy ilyen alkalom, de ki szerettük volna próbálni. Nos 25 regisztrációnál bezártuk a jelentkezést. A regisztráltak közül 11-en jöttek el.

Köszönet Nekik, hogy komolyan vették szándékukat, s minket is!

Mit kaptak?

Egy olyan 4 órás képzést, aminek eredményeképp kaptak egy komplex és szakmailag teljesen feddhetetlen online marketing stratégia elindításához szükséges tudásanyagot. Szakmai konzultációs lehetőséget olyan szakemberrel, aki rendkívül összetett kampányok és stratégiák megalkotását tudja a háta mögött – tehát teljesen update a tudása és gyakorlati, nem csak elméleti.

Egy testre szabott iránymutatást a saját cégében lévő online problematikák tekintetében, valamint egy kiscsoportos network lehetőséget azonos feladatok előtt álló vállalkozók között.

Ez utóbbi nem volt a csomag része, de a képzés olyan hangulatú volt, ami megteremtette ezt az ágát is.

Meggyőződésem, hogy azért nem jöttek el sokan, mert nem volt tétje, hiszen ingyenes volt. Biztos valamit csak el akarnak adni – gondolhatták. Vagy inkább mással foglalkoztak azok, akik amúgy beregisztráltak – nyilván volt olyan is, aki valóban, okkal maradt távol – mondjuk az egy másik misét ér meg, hogy akkor illik visszajelezni: Tiszteljük már annyira egymást.

Miért is érdekes ez?

Mert egy ilyen képzés, amit Livi kolléganőm állított össze és adott le, az egy megrendeléses együttműködésben, ahol egy cég kér ilyet a kollégái számára cca. 150-200.000,- Ft+Áfa. Az annyiban különbözik ettől, hogy az adott cég piacára, iparágár és előzetes interjú alapján a problematikájára van kialakítva. Amögött sokkal több felkészülés van, ezért is drágább.

Ilyen kaliberű képzések elég ritkán vannak Pécsen – mondhatni nincsenek. Jellemzően Budapesten vannak 30-40.000,- Ft+Áfa díjon 20-30 fős tréningek formájában, ahol bizony kifejezetten eladni akarnak. (Nem gondolom, hogy ez amúgy baj).

Mi is az elgondolkodtató:

Fenti tréning árával számoljunk, s még egy bp-i útiköltséggel, plusz 5 óra utazással, s rögtön kijön, hogy egy ilyen rendezvény önköltsége egy pécsi/baranyai vállalkozónak 50.000,- Ft-tól indul. Plusz a rendezvény díja.

Szerintem hiba ilyen lehetőséget kihagyni.

Tudom, hogy nagyon sok cég eljátszotta már a vállalkozók bizalmát, s mindenhol a “és hol éri meg ez nekik?” kérdés merül fel! „Biztos csak el akar adni….”

Amit mindenkinek fejben kellene tartania s ennek megfelelően kezelni az ilyen lehetőségeket:

1.) Ha amúgy tréningek terén nincs sok választás, akkor max. felállsz a képzésről, s buktál 1-2 órát. És ha bejön? Akkor nyertél jó sokat.

2.) Mi van, ha el akar adni valaki? Szerintem azzal nincs semmi gond, ha az idődért cserébe, amit rászántál, ad értéket, amit haza tudsz vinni. Na az a baj szerintem, hogy ez szokott elmaradni és ezzel rombolták le a hitelét ezeknek az ingyenes tréningeknek…

Ezért is tartom fontosnak, hogy legyen véleménynyilvánítási lehetőség egy rendezvényt követően, mert így azoknak is tudunk segíteni, akik “amúgy” nem mennének el. Azzal pedig, hogy valaki megosztja a véleményét, azoknak is segít, akik máskor élnek a lehetőséggel.

Nem kértük, de mégis kapott a rendezvény:

Vida Zoltán:

Már harminc éve járok előadásokra, de ilyen klassz hangulatú, s emellett ilyen tartalmas, pörgős eseményen nem voltam még.
Bocsi, még mielőtt valaki azt hinné, “nem független” a véleményem, elmondom: most találkoztam először a csapattal.