Biztosan benned is felmerült a kérdés, hogy egy bejegyzéshez vagy hirdetéshez mennyi szöveget írj?

Fogalmazz röviden, mert az a hatékony? Vagy fejtsd ki a véleményed a témát illetően, mert az növeli az elköteleződést? A Hootsuite cikke összegyűjtötte a témában végzett kutatásokat, aminek eredményét meg is osztották. Íme az ideális karakterhosszak platformokként:

Facebook

2016-ban a BuzzSumo több mint 800 millió Facebook posztot elemzett ki. A kiértékelt adatok alapján megállapították, hogy az 50 vagy annál kevesebb karakterrel rendelkező posztok nagyobb elköteleződést mutatnak, mint az ennél hosszabb bejegyzések.

Sőt, Jeff Bullas tanulmánya is azt támasztja alá, hogy a 80 vagy annál kevesebb karakterű posztok, 66%-kal nagyobb elkötelezettséget kapnak. A rövidebb posztok sikerességéhez hozzájárulhat az, hogy Facebook a túl hosszú bejegyzéseket „levágja” és csak a „Továbbiak” gombra kattintva engedélyezi végigolvasni a posztot. Ez a kattintás nem tűnik nagy áldozatnak, azonban a felhasználótól egy további lépést kér, ezért ez csökkentheti az elköteleződés mértékét.

Fizetett hirdetések

Az AdEspresso 37.259 hirdetés megvizsgálása után megállapította, hogy azok a hirdetések teljesítenek a legjobban, melyek megfogalmazása tömör, lényegre törő és érhető.

Az adatok tekintetében az ideális Facebook hirdetés a következően épül fel:
– főcím: 5 szó
– szöveg: 14 szó (kép vagy videó feletti leírás)
– leírás: 18 szó (közvetlenül a címsor alatt található szöveg)
A kapott eredmények alapján könnyen megállapítható, hogy akár organikus posztról, akár hirdetésről van a szó, ajánlott minél rövidebben és frappánsan megfogalmazni a mondanivalót.

Facebook videók

A videóknál a sikeresség egyik legfontosabb mércéje, hogy a felhasználók milyen hosszan nézik a tartalmat. A Kinetic Social 2016-ban 2 milliárd közösségi videót elemzett ki, és arra a következtetésre jutott, hogy a 30-60 másodperc közötti videók a leghatékonyabbak. A felhasználók 44%-a nézte végig a kevesebb, mint 1 percig tartó videókat. A 30 mp alatti, vagy 2 percnél hosszabb videók megtekintési aránya 26-31% között mozog. A friss 2018-as közvélemény kutatás szerint a Facebook felhasználók 33%-a főként 30-50 másodperc közötti videókat néz meg szívesen.

 

Instagram 

Az Instagram a vizualitásra épül, ugyanakkor a képek/videók mellé tartalmazó leírás nagyban hozzájárulhat a konverziókhoz. Milyen hosszan fogalmazzunk a platformon közzétett tartalmainkhoz?
Az organikus posztok optimális hossza 138-150 karakter között mozog. A legfontosabb, hogy a szöveg bemutassa a márka személyiségét, értéket adjon és további lépésre sarkallja a követőket. Az Insta posztok hossza akár 2200 karakter is lehet, azonban a felhasználók általában gyorsan végig görgetik a feed-et, így itt is érdemes röviden és tömören fogalmazni.

A szponzorált tartalmú bejegyzéseket ajánlott 125 vagy ennél kevesebb karakterben megfogalmazni az eredményesség szempontjából.

Hashtageket tekintve összesen 30 db-ot lehet elhelyezni egy poszt alatt, ugyanakkor kutatások szerint 9 hashtag használata tűnik a leghatékonyabbnak.

LinkedIn

Mint minden közösségi média platform, a LinkedIn felhasználói bázisa is folyamatosan növekszik, így fontos különös figyelmet fordítani a felületen közzétett üzenetek tartalmára, minőségére és hosszára is.

Posztok tekintetében az ideális hossz 25 szó, míg cikkeket illetően 1900-2000 szó az optimális.
Paul Shapiro, a Search Wilderness megalapítója több mint 3000 sikeres LinkedIn cikket vizsgált meg, és arra a következtetésre jutott, hogy a több szóval rendelkező cikkek jobban teljesítenek a platformon.
Megállapítása szerint a cikkek címének az ideális hossza 40-49 karakter között mozog.
Vizsgálata szerint pedig a LinkedIn felületén közzétett videók közül azok szerepelnek a legeredményesebben, melyek 30 másodpercnél rövidebb ideig tartanak.

YouTube 

A YouTube felületére percenként 400 órányi videót töltenek fel világszerte. A videók hosszának optimalizálásán túl marketinges szemmel fontos figyelni a cím és leírása tartalmára és hosszára. A videók ideális hossza a RealSEO kutatása szerint átlagosan 2 perc 54 mp. 

Ezenkívül a YouTube videók címei SEO szempontból kiemelt jelentőséggel bírnak, a kutatások szerint pedig az optimális cím hossz 70 karakterből áll. A cím mellett a fontos a leírás mezőnek a tartalma is, hiszen a főbb kulcsszavakat itt is fel lehet tüntetni. Az ideális leírás hossza 157 karakter.

Szeretnél hatékonyan kommunikálni a közösségi média felületein? Jól jönne pár szakmai, tartalommarketing tanács? Vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk eredményessé tenni az online jelenléted!

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser