A lényeg, hogy minden vállalkozás életében – főleg akiknek vannak online felületei -, elkerülhetetlen a krízis. Az emberek hajlamosak online erélyesebben és durvábban kifejezni a véleményüket, a negatív kritika pedig futótűzként tud terjedni a világhálón.
Az ilyen helyzetekre is érvényesíthető az univerzum legjobb tanácsa: Ne pánikolj!
A legjobb amit ilyenkor tehetsz, hogy elébe állsz a viharnak. Sőt, még jobb, ha megelőzöd azt. Sokat segíthet, hogyha rögtön, mielőtt kiállnál a nagyközönség elé tervet készítesz a legrosszabb eshetőséggel számolva. Mindenkinek, aki rendelkezik publikus felülettel, rendelkeznie kell kríziskommunikációs tervvel is, ami a kisebb jelentőségű troll kommentektől kezdve, a több frontú online támadásig definiálja, hogy mi a teendő. Ez lehetővé teszi, hogy azonnal reagálj a helyzetre és ezzel eleget teszel a kríziskommunikáció második szabályának is: Reagálj azonnal!
A támadások nagy része azért érkezik, mert az emberek – a vevőid, rajongóid, azok az emberek, akik bíznak benned -, válaszokat akarnak a kérdéseikre. Ha ezt őszintén és főleg gyorsan biztosítod számukra, akkor sikerülhet elcsendesíteni a botrányt, mielőtt kitörne.
A válság, krízishelyzet így sem lesz könnyebb, de ha profin felkészülve várod, akkor nagyobb az esélye, hogy pozitívan, az emberek bizalmát megtartva, vagy akár erősítve jöhetsz ki belőle.
Ha nem vagy benne biztos, hogy saját magad össze tudsz állítani egy kríziskommunikációs tervet, vagy válság esetén higgadtan tudod menedzselni a megjelenéseid, akkor keress minket.