Külföldi piacra lépés izgatja a fantáziádat? Akkor ez a cikk érdekes lehet számodra, hiszen egy esettanulmányt mutatunk be, amiben a partnerünk célja az angol piacra történő belépés stratégiai megalapozása volt. Olvass tovább a részletekért!
Partnerünk a Cubicfox pécsi fejlesztő csapat, akikkel a közös munkánk egy nagyszabású koncepciótervvel indult még a tavalyi évben, s azóta is változatos projektekben működünk együtt. Az év első felében a vállalat egyik célkitűzése az volt, hogy az angol piacra történő belépés lehetőségeit megvizsgálják, hiszen olyan releváns ügyfelek lennének elérhetőek ott számukra, akiknek szoftver vagy alkalmazás fejlesztés területén a tervezéstől a megvalósításig tudnának segíteni.
Ahhoz, hogy online leadeket tudjanak generálni – vagyis új potenciális ügyfeleket szerezzenek – fontos alapkritérium, hogy a keresőkben megfelelő helyen jelenjen meg az angol nyelvű weboldaluk. Éppen ezért egy Angliára vetített kulcsszó kutatással indult a munkánk: azt vizsgáltuk, hogy a partnerünk számára releváns kulcsszavak megjelennek-e az angol keresések között és egyébként ezekre milyen keresési mennyiségek jellemzőek.
Az induló állapofelmérésből azt láttuk, hogy nem jelenik meg az oldaluk.
Ezután leválogattunk több kulcsszót, mint például web devepoler, amikre mind külön-külön hozzárendeltünk egy weboldal url-t. A cél az volt, hogy legyen meghatározva, hogy egy adott tartalmi oldalnak milyen keresési kifejezésre kellene megjelennie a keresőkben.
Hogyan tudunk ezután megjelenni a keresőben?
Alapvető keresőoptimalizálás és ehhez igazodó, SEO-zott tartalomgyártás a legjobb kiindulópont. Vagyis egy keresők számára optimalizált weboldal az alapja a hosszú távú sikernek.
Elkezdhetünk hirdetni a Google Ads-ben a kulcsszavakra, de ehhez is kell megfelelő tartalmi oldal, hogy jó pozícióban jelenjen meg a hirdetés is.
Linképítés is opció, azonban nem az általános módszerrel, hanem a PR szempontú linképítéssel lehet igazán jó eredményeket elérni.
Partnerünk esetében következő lépésként megnéztük és elemeztük, hogy az angol piacon melyek azok a weboldalak, amik a Cubicfox számára relevánsak megjelenni adott weboldaluk linkjével. A stratégiai gondolat emögött az volt, hogy PR cikk készül az adott weboldal tartalomhoz kapcsolódóan, ami aztán egy népszerű és releváns angol oldalra elhelyezésre kerül a weboldalra mutató linkkel együtt.
Összeállítottunk egy nagy listát az IT célközönség által olvasott oldalakból/rovatokból és megnéztük ezek relevanciáját, látogatottságát, valamint a domain erejét, majd ez leszűkítettük kb. a 10 legrelevánsabb oldalra. A domain erejét egy 1-100 közötti skála mutatja, ahol minél magasabb a pontszám, annál erősebb és jobb, ha ezen az oldalon megjelenik a hivatkozásunk. Ezzel lényegében stratégiailag előkészítettük az angol piacra lépésüket.
Hogyan lehet egy adott ország keresőjében megjelenni nemzetközi „vizekre evezőknek”?
Összefoglalva a fentieket, a következő lépéseket javasoljuk minden külföldi piacra belépőnek, aki a weboldalának a jelenlétét szeretné erősíteni:
- Elemezni kell a jelenleg a weboldalt: adott ország nyelvén legyen elérhető és legyen hatékonyan SEO szempontok alapján optimalizálva.
- Meg kell vizsgálni, hogy jelenleg megtalálható-e az adott ország keresőjében a weboldal.
- Keresőknek be kell indexelnie az oldalt a Google-nek, Search Console, webhelytérkép, kulcsszóelemzés, a cég fő kulcsszavainak a meghatározása mind szükséges.
- A kiinduló állapot finomítása a következő lépés: keresőoptimalizálás, majd a SEO-zott oldalakra fizetett hirdetések indítása.
- Ezután jöhet a PR alapú linképítés: kell keresni az adott országban releváns, látogatott és magas domain erejű weboldalakat, ahol megjelenhet a vállalkozásunk PR-cikk formájában természetesen a vállalat weboldalára mutató hivatkozással együtt.
Miért kiváló kiinduló stratégia ez?
Egyrészt népszerű külföldi oldalak meghivatkoznak, ami miatt a Google relevánsnak találja a mi weboldalunkat és előbbre sorolja a keresőkben. Másrészt ezzel forgalmat terelünk a weboldalunkra, ami a további marketing folyamatokat (pl. hirdetések, remarketing) és persze az ügyfélszerzést is támogatják.
Hallottál már az RG-AKADÉMIÁRÓL?
Már elérhető az ingyenes videótárunk, amivel marketing szakértői látásmódot szerezhetsz, ezáltal pedig könnyedén felismerheted az elakadásokat és a kiaknázatlan potenciálokat az online marketingedben! Regisztrálj most! »»
Szakértő segítségre van szükséged?
Fordulj hozzánk bizalommal, ha Te is belevágnál a keresőoptimlizálásba és kimaxolnád az online hirdetésekben rejlő potenciált! Töltsd ki az alábbi űrlapot és szakértőink felveszik Veled a kapcsolatot!