Az RG Stúdió a szívén viseli a dél-dunántúli régió kis- és középvállalkozásainak online marketing fejlődését, ezért minden lehetőséget megragadunk, hogy át tudjunk nekik adni friss és releváns tudást a témában. A nemrégiben tartott III. Big Marketing Day után most a Vállalkozz Digitálisan! rendezvénysorozat pécsi állomásán szólítottuk meg a helyi kkv-kat.

A Modern Vállalkozások Programja hasonlóan a régió vállalkozásainak digitalizálásán munkálkodik, így a közös célok összehoztak minket egy közös rendezvényen is.

A napot Takács Károly nyitotta meg, aki a vállalkozások digitalizációjának pályázati lehetőségei mellett egy kitekintéssel is bemutatta az e-kereskedelem helyzetét.

Az online kereskedelem fontossága a régióban 

Az RG Stúdiótól Müller-Váczi Lívia online marketing tanácsadó vezette be a résztvevőket az online kereskedelem jelenlegi trendjeibe, és mutatta be, hogy mik azok az alapkövetelmények, amelyeket a ma fogyasztója elvár egy kiskereskedelmi egységtől az online térben. A most futó e-kereskedelmi forradalom számos lehetőséget, de kihívást is tartogat a kis-és középvállalkozásoknak, amelyeket nem szabad figyelmen kívül hagyni, ha érvényesülni szeretnének online.

Többek között kitértünk arra a folyamatra, amely jelenleg inkább Amerikára jellemző, de várhatóan hazánkba is hamarosan begyűrűzik, ez pedig a tömeges boltbezárások fenyegetése. A kiskereskedelmi egységek a tengerentúl azt tapasztalják, hogy amennyiben nem építik bele az online teret a vásárlási folyamataikba, akkor a vásárlóik hamar elfordulnak tőlük, és olyan üzleteket keresnek, amelyek már felkészülten várják a vevőiket itt is. A vásárlási szokások megváltoztak, azok a kétségek, visszatartó erők, amelyek eddig az offline térben tartották a vásárlókat lassan megszűnnek a technológiai fejlesztések miatt. Virtuális valóságban próbálhatjuk fel a ruhákat, ékszereket; termékbemutató videóval és influencerek által bizonyosodhatunk meg a valódiságukról és minőségükről – mindezt a kanapénk kényelmében.

Az online vásárlás ma már nem veszélyes, ismeretlen és rizikós terep, hanem kényelmes, biztonságos és egyszerűbb módja a termékek beszerzésének. Gyakorlatilag elvárás a fogyasztók részéről.

Az új fogyasztók profiljának ismertetése után az online márkaépítés kihívásairól is beszéltünk a hallgatóságnak, akik főként a régiós kereskedőket és szolgáltatókat képviselték, akik most vágnak bele az online értékesítésbe, vagy hatékonyabban szeretnék kezelni a felületeiket.

A részvevők a marketing szempontú kitekintésen túl megismerhették azokat a rendszereket, amelyek eredményesen tudják támogatni a felületeiket és folyamataikat.

Digitalizáció vállalkozásoknak

Nem csak a jelenlévők profitálhatnak azonban a Modern Vállalkozások Programjának ajánlatából és a beszállítók, mint az RG Stúdió munkájából.

Ha dél-dunántúli vállalkozóként úgy gondolod, hogy te is nagyobb szeletet szeretnél az e-kereskedelmi tortából és eredményesebben szeretnél érvényesülni az online térben, akkor keress meg minket, hogy segítsünk elindulni!

Reméljük, hogy hamarosan veled is találkozunk valamelyik regionális rendezvényen!