Online marketing stratégia

Segítünk, ha átfogó tervezésre van szükséged! Építsük fel közösen a jövedelmező online marketing stratégiádat!

Mit is jelent az online marketing stratégia és kinek van szüksége rá?

A rövid válasz: mindenkinek aki erős alapokra helyezett, tudatos online jelenlétet szeretne, ami szállítja az eredményeket. 

A hosszú válasz: az online marketing stratégia egy olyan terv, amely figyelembe veszi a piaci környezetet, a vállalkozásod, céged sajátosságait és az üzleti céljaidat, és meghatározza, hogy azt milyen eszközök, csatornák bevonásával, milyen kommunikációs stratégiával és milyen folyamatok mentén tudod a legeredményesebben elérni azokat. Tehát, ha a tudni akarod, hogy mi fog neked működni a marketingben, mire érdemes építkezned, és hogyan tudod a maximumot kihozni minden online marketing eszközből, akkor kell neked egy online marketing stratégia. Akkor is ha webshopot üzemeltetsz, akkor is ha fizikai  boltod van, ha szolgáltató vagy, esetleg gyártóként, forgalmazóként szereznél új ügyfeleket. Tehát ugyanoda jutottunk vissza: mindenkinek, aki érvényesülni akar az online piacon kell egy ütős online marketing stratégia.

Mikor érdemes online marketing stratégiát készítened?

Ha most vágsz bele az online marketingbe

Nem érdemes átgondolt tervezés nélkül belefognod az online marketingbe, mert lehet, hogy az alapos feltérképezés hiányában olyan lehetőségektől esel el, amelyek hatékonyabban segítenék a céljaid elérését. A felületek kombinálása és a célcsoportod ismerete az alapja egy jó online marketing stratégiának.

Ha újratervezésre van szükséged…

Ha nem elég eredményes az eddigi online marketinged, akkor lehet, hogy „csak” a jó online marketing stratégia hiányzik. A folyamatok felépítésén és az időzítésen sok múlik. Egy jó alapkoncepcióhoz bármikor nyúlhatsz, hogy lásd, terv szerint haladsz-e a kivitelezéssel.

Mit várhatsz el az online marketing stratégiától?

Átfogó és személyre szabott koncepciót kapsz, amely összehangolja marketing tevékenységed. Olyan segédletet, amelyre mindig támaszkodhatsz, hogy hatékonyan használd ki a lehetőségeidet.

Az online marketing stratégia egyrészt a márkád szempontjából fontos kommunikációs irányokat és az ehhez bevonandó eszközöket, csatronákat, webfelületeket mutatja meg, másrészt mindehhez hozzárendel egy integrált hirdetési stratégiát is. Ennek segítségével biztosan a megfelelő csatornákon a megfelelő célcsoportokhoz juttathatod el üzeneted.

De mire is számíthatsz, ha online marketing stratégia alapján építkezel?

Az online marketing stratégia javítja az eredményeidet

Természetesen cégvezetőként, vállalkozóként azt szeretnéd, ha a marketingre fordított erőforrásaid a legeredményesebben térüljenek meg. 

Az online marketing stratégia meg tudja mutatni neked, hogy hogyan használd az eszközeidet hatékonyabban, illetve arra is rávilágítunk, hogy mi az ahol csak égeted a pénzed és melyek azok a megoldások, amelyek szintén növelhetnék a bevételedet, de nem használod őket.  

Az online marketing stratégia alapos tervezéssel és elemzéssel, valamint a negyed évszázados tapasztalatunkkal, tárja fel, hogy melyik eszközök, csatornák és kommunikációs irányok működnének a legsikeresebben nálad.

Az online marketing stratégia segít a költségoptimalizálásban

Az online marketingben számos megoldás létezik, ahogy el tudod érni a célközönségedet és ahogy el tudsz adni nekik. 

Nem mindegyik fog működni neked, és nem is biztos, hogy mindegyiket megéri használnod. A online marketing stratégia egy terv és egy szűrő is egyben, ami legválogatja neked az online megoldások krémjét, vagyis azokat az eszközöket, amik bevételt hozhatnak neked. Azokat, amikről tudjuk, hogy nem hozzád illenek és csak égetik a pénzed lecsippentjük.  

A online marketing stratégia során nem csak szakmai és technikai tanácsokkal látunk el, de azt is segítünk felmérni, hogy hogyan oszd el az erőforrásaidat (emberi és anyagiakat egyaránt), hogy a legköltséghatékonyabb legyél.

Az online marketing stratégia hozzájárul a bővülésedhez, fejlődésedhez

Kevés cégvezetőnek, vállalkozónak van teljes rálátása az online marketing szövevényes összefonódásaira, és a legjobban működő stratégiákra. 

A pillanatnyi eredmények talán kielégítőek lehetnek, de a online marketing stratégia  hosszú távra tervezi meg, hogy milyen eszközök, csatornák bevonásával tudunk nem csak a jelenlegi marketing eredményén javítani, de skálázhatjuk a bevételeinket is a bővüléshez. 

Az online marketing stratégia új lehetőséget vonultat fel és rendszert épít hosszú távon, a pillanatnyi segítségnyújtás helyett.

Mit tartalmaz az online marketing stratégiai terv?

A marketing tanácsadás csimborasszója az online marketing stratégiai terv, ami hosszú távon meghatározza, hogy milyen eszközökkel, tevékenységekkel és kommunikációval tudod bevételtermelő gépezetté alakítani az online marketingedet. A stratégiai terv egy nagy lélegzetvételű dokumentum, ami a célcsoportodra és a vállalkozásod sajátosságaira szabottan tervezi meg a marketing eszközöket, folyamatokat és a kommunikációt. A legjobban azt szeretjük, ha az együttműködéseink ilyen stratégiai tervvel indulnak, hiszen ez iránymutatásként szolgál nekünk és a cégnek is, és a közös úton tart minket. 

Nálunk az online marketing stratégiai terv moduláris alapon épül fel, hogy pontosan mi lesz a tartalma, az a felméréstől függ. Mint minden együttműködésünk, ez is a cégedhez, szervezetedhez és az üzleti céljaidhoz igazodik, tehát azután derül ki, hogy melyik modulokat ajánljuk, ha már megismertük egymást. 

 

De tájékoztatásul az online startégiai terv az alábbi modulokból állhat:

Célok és célcsoportok

Az online marketing eszközrendszerrel elérhető reális célok kijelölése a legelső és legfontosabb lépés. Ezen célok eléréséhez és az alkalmazható módszerek kiválasztásához pedig elengedhetetlen a célcsoportok megismerése és elemzése, valamint a célközönség-preferenciák azonosítása. Ez biztosan része lesz a te online marketing stratégiádnak is, kihagyhatatlan modul. Itt határozzuk meg az ügyféltípusokat, célcsoportokat, buyer pesonákat és motivációkat, valamint feltérképezzük, hogy melyik közönséget hol lehet a legjobban elérni az internethasználati és a vásárlási szokásai alapján.

Versenytárselemzés

Feltérképezzük a versenytársaidat, hogy lépést tarthass a konkurenciával. Megnézzük, hogy ők milyen megoldásokat alkalmaznak, és javaslatot teszünk arra, hogy mit ültethetsz át te is a gyakorlatodba, vagy mivel tűnhetsz ki a piacon.

Az online marketing stratégia feladata az is, hogy figyelembe vegye a jelenléted kialakításánál a versenyelőnyeidet, amivel ki tud emelni a versenytársaid közül. Itt azt is megvizsgáljuk, hogy a konkurenciát ismerve  kell-e finomhangolnunk a te sajátosságaid kommunikációján, hogy egyedi legyél.

Kulcsszókutatás

Ez a modul egy opcionális tétel, amellyel kiegészíthetjük az online marketing stratégiádat.  A terv mindenféleképpen tartalmaz kulcsszavakat,  de a teljesség igénye nélkül. Ha ezzel a modullal a kiegészíted az online marketing stratégiai tervedet akkor egy teljes értékű kulcsszókutatást kapsz ami alapján egy az egyben fel tudod építeni a weboldalad vagy webáruházat menüstruktúráját releváns keresési kifejezések segítségével.  Enélkül a modul nélkül a kulcsszókutatáshoz adunk javaslatokat és irányokat az online marketing stratégiai tervben, megmutatva azokat a szempontokat, amiket figyelembe kell venned, hogy fel tud építeni a keresőoptimalizált menüstruktúrádat.

Platformok elemzése

Elemezzük az online marketing felületeidet, és segítünk, hogy hatékonyabban használd azokat. Ha szükséges, új felületeket is javaslunk, és elmondjuk azt is, hogy melyiken miként építsd fel őket, és hogyan kommunikálj rajtuk.

Technikai és tartalmi értelemben is kapsz tőlünk javaslatokat, meglévő vagy tervezett csaronáidra is. Itt értjük az olyan saját felületeket is, mint a weboldal, webáruház vagy blog, de a közösségi média fiókjaid felépítése is téma lesz.

Weboldal, webáruház elemzése

Amennyiben már van egy weboldalad, amit az új online marketing stratégiához is használni akarsz, akkor javasolni fogjuk, hogy ezzel a modullal egészítsük ki a tervedet. Biztos, hogy a koncepció olyan új megoldásokat, funkciókat és eszközöket is kíván a weboldaladon, amire eddig nem volt szükség, így lehetnek átalakítási javaslatok mind technika, mind tartalmi értelemben. 

Ugyanakkor az a tapasztalat, hogy ahol még nem volt korábban tudatos online marketing stratégia, ott a honlap sem marketing szempontok szerint épült fel, így mindenképpen ajánlott egy ilyen szemüveggel történő átvizsgálás, ha ezen változtatni akarsz.

Közösségi kommunikációs terv

Közösségi kommunikációs tervet és folyamattervet készítünk, hogy lásd, hogyan tudod a célközönségedet a leghatékonyabban megszólítani, valamint rávezetni őket arra, hogy Tőled vásároljanak.

Itt adunk egy minta tartalomnaptárat téma ötletekkel és kommunikációs stílussal, valamint példaposztokkal szemléltetjük, hogy az egyes közösségi média csatornákon hogyan építsd fel az üzenetedet, hogy megfelelően átadja az információt és teljesítse a célját.

Folyamatterv

Megmutatjuk, hogy milyen rendszert dolgozz ki, amely eredményesen összeköti a felületeidet, és lépésenként közelebb viszi az érdeklődőidet a konverzióhoz.

Gondolj erre egy térképként, amely elvezeti az érdeklődőidet a célig, a vásárlásig.

Online kampányjavaslatok

Tanácsokat adunk olyan akciókra, amelyek támogatják az üzleti céljaidat. Itinert készítünk arról, milyen folyamatos, illetve időszakos kampányokkal tudod mozgósítani a célcsoportodat.

Mérési rendszer tesztelése

A hatékony mérési rendszer kialakítása hosszú távon nélkülözhetetlen feladat: kizárólag akkor lehetsz sikeres, ha folyamatosan ellenőrzöd marketingtevékenységed, az elért eredményeket, és az adatok alapján javítod, finomhangolod azokat.

A mérési rendszer tervezése egyrészt technikai feladat, de az online marketing stratégiai terv arra is kitér, hogy milyen listákat építs, hogyan kösd össze a felületeidet remarketinggel és hogy hogyan használd ezeket a listákat célzásokhoz és az üzeneteid tesreszabásához.

Marketing programok kidolgozása

Főleg akkor, ha viszonteladókkal dolgozol együtt az online marketing stratégiádat nem csak neked kell követned, de a partnereidnek is adaptálniuk kell ahhoz, hogy a kommunikációd konzekvens legyen. 

A B2B online marketing stratégiai tervek része ezért általában egy partnerprogram marketing szeletének kidolgozása is, ami egy útmutató arra vonatkozóan,  hogy hogyan adjuk át a márkakommunikációnkhoz szükséges információkat a viszonteladóinknak és milyen motivációs rendszerrel vegyük rá őket, hogy érdekük is legyen a betartása.

Kommunikációs ütemterv

A kész online marketing stratégia konkrét akciótervet is tartalmaz a kivitelezéshez: minden a kezedben lesz ahhoz, hogy akár Te magad végezd, akár kiszervezd a további marketingmunkát.

Miért bízz meg az online marketing stratégiád kialakításával?

Minősített szakértőink az online marketing szinte minden területén tanácsot adnak neked!

25 év tapasztalat és szaktudás

Számtalan céget online marketing stratégiáját építettük fel az évek sroán, válogatott iparágakból. Tapasztalatainkkal a te online jelenléted is kialakítjuk vagy fejlesztjük!

Stratégiai gondolkodás

Nem hiszünk a dobozos megoldásokban. Az együttműködéseink közösen felépített stratégiára alapulnak.

Személyre szabott gondolkodás

Nincs két egyforma vállalkozás, nincs két egyforma marketing stratégia. Szolgáltatásainkat mindig az üzleti céljaidhoz és a céged sajátosságaihoz igazítjuk.

Szoros együttműködés

Mi adjuk a negyed évszázados tapasztalatunkat a marketingben, te pedig a termékedet és szaktudásodat az iparágadban. A siker közös munka.

Kiváló ügyfélkapcsolat

Számíthatsz rá, hogy rendszeresen keresni fogunk eredményekkel, ötletekkel, javaslatokkal, kérdésekkel. A kommunikáció  top prioritás nálunk!

Holisztikus marketing szemlélet

Nem hiszünk benne, hogy egyféle online marketing tevékenységgel megválthatod a világot. A célunk mindig az, hogy addig fejlődj, hogy egy teljes marketing gépezeted legyen.

Komplex szolgáltatás portfólió

Az online marketing stratégiád elkészítése után megvalósítóként is  támogatunk az online marketing szinte minden területén.

Sikerorientált működés

A te sikered a mi sikerünk. 

Együttműködéseinkben mindig közösen meghatározzuk az elvárt eredményeket, hogy ez lebegjen célként előttünk.

Gyakori kérdések az online marketing stratégiával kapcsolatban

Összeszedtünk néhány gyakran ismétlődő kérdést, amit az ügyfeleink tettek fel nekünk az online marketing stratégiai tervezéssel kapcsolatban.

Mennyire gyakorlatorientált az online marketing stratégia?

Az online marketing stratégia részben elmélet és részben gyakorlati tanácsokat tartalmaz arra vonatkozóan hogy ügyfeleink milyen eszközöket és hogyan tudnak használni az eredményesebb működés érdekében.  Fontosnak tartjuk hogy ne csak tippeket írjunk le hanem azt is megmagyarázzuk és megértessük, hogy milyen gyakorlatokon és tapasztalatokon alapul ez a rendszer és miért gondoljuk hogy neked is működni fog. Ezért lesznek benne olyan részek amik egy kicsit elméletibbek, de ki fogjuk egészíteni konkrét példákkal is, hogy lásd hogy hogyan néz ki ez a gyakorlatban. Fontos hangsúlyozni hogy az online marketing stratégia egy útmutató amit követve tudatosan tudod megvalósítani az online marketing stratégiádat, építeni a rendszereket, de nem egy tutorial, ezért pontos beállításokat, képes útmutatókat, technikai részleteket és teljesen megírt tartalmat a közösségi média oldaladra,  vagy webfelületeidre nem fog tartalmazni.

Nem tudom én ezt megtanulni online oktatóanyagok alapján?

De. Minden szükséges elméletileg megtalálható az interneten ahhoz hogy valaki online marketing stratégiát építsen. A mi terveink azonban kiegészülnek azzal a szakértői tudással és tapasztalattal, amit az RG-STÚDIÓ 25 éve alatt felhalmoztunk. Számos márkának és cégnek az onnan jelenlétét építettük már fel online marketing stratégia terv készítésével, így tudjuk hogy mik azok az eszközök és technikák amik működnek és mik azok amíg várhatóan nálad feleslegesek. Nem is beszélve azokról a kipróbált és letesztelt folyamatokról amelyeket több száz ügyfelünknél alkalmaztunk, így gyakorlatilag előszűrtük neked ezeket a megoldásokat. Gondolj úgy az online marketing stratégiára mint egy vezérszárra, amely minden elkövetkező marketing tevékenységünk iránymutatója lesz. Mindig vissza tudunk nyúlni hozzá hogy megnézzük hogy egy új eszköz vagy csatorna illeszkedik ki a stratégiánkba, és hogyan kell használnunk hogy kiegészítse, felerősítse vagy támogassa az eddig használt eszközeinket.

Mennyi idő alatt készül el az online marketing stratégia?

Ez attól is függ hogy milyen modulokat válogatunk össze a te tervedbe. A tapasztalatok azt mutatják hogy az elemzéshez, felkészüléshez, kutatáshoz, valamint a terv megírásához általában három-négy hétre van szükségünk hogy a megfelelő minőségben tudjuk prezentálni a számodra.

Mit kapok pontosan tőletek ha megrendelem az online marketing stratégiát?

Az online marketing stratégia egy szöveges dokumentum aminek a terjedelme a modulok számától függően általában 40-től 150 oldalig terjedhet.  Ez a dokumentum tartalmazza azokat a javaslatokat és elemzéseket amiket a te online marketing stratégiát felépítéséhez elvégeztünk, és azokat a folyamat terveket amik ezeket a javaslatokat marketing gépezetbe rendszerezik. Az online marketing stratégiát kiegészíti egy összefoglaló prezentáció, ahol kiemeljük a főbb pontokat amiket természetesen élő szóban kísérve is el fogunk mondani neked.  Egy kiegészítő dokumentum készül az akciótervhez is, ami gyakorlatilag egy táblázat amiben leírjuk azokat a feladatokat amik ez az online marketing stratégia alapján ütemezned kell az elkövetkezendő időszakra.  Az akcióterv egyben egy árajánlat is ahol megmutatjuk hogy milyen együttműködés keretében tudod megvalósítani velünk az online marketing  stratégiádat.

Tudok pályázat keretében online marketing stratégiai tervet készíteni veletek?

Igen! Mi is aktívan figyeljük az aktuálisan kiírt pályázatokat és a közösségi kommunikációs csatornáinkon rendszeresen posztoljuk az új lehetőségeket , hogy hogyan tudod támogatottan igénybe venni az online marketing stratégiai tervezés szolgáltatásunkat.  Nézd meg a pályázati támogatás oldalunkat, összefoglaljuk az aktuális pályázatokat és megmutatjuk hogy hogyan tudod beleilleszteni a marketing tanácsadást vagy az online marketing stratégiai terv készítést.

Többet szeretnél tudni az online marketing stratégiáról?

Olvasd blogunkat!

5 ok, amiért érdemes chatbot-ot használnod

5 ok, amiért érdemes chatbot-ot használnod

Az elmúlt hónapokban az online folyamatok és eszközök elkerülhetetlenné váltak minden vállalat számára. Az egyik ilyen eszköz a Messenger chatbot, amely azon felül, hogy hatékonyan tartja a kapcsolatot meglévő és potenciális ügyfeleinkkel, pénzt és időt spórol meg...

Online marketing stratégiai együttműködéseinkről mondták

Olvasd el partnereink véleményét, akikkel már együtt dolgoztunk sikeres projekteken!

„Örömmel tölt el, hogy az RG-STÚDIÓ segít a cégem online marketing folyamataiban. Lívia már elsőre nagyon szimpatikus volt, remek szakember. Nagyon tetszett az általa készített koncepcióterv, minden ötlete és tanácsa szuper, szívem szerint valamennyit megvalósítanám. Alig várom a közös munkát, amit szerintem élvezni fogunk, és reményeim szerint jó hangulatban telik majd.”

Ágoston György

Ügyvezető – Ágoston Precíz Dentál Kft.

„Teljes mértékben elégedettek vagyunk a nyújtott szolgáltatással. Az RG-STÚDIÓ munkatársai nagyon rugalmasan és együttműködően álltak hozzánk. Az elvárásainkhoz és elképzeléseinkhez képest szélesebb körű koncepciótervet készítettek, amelybe minden egyeztetett kérést is beépítettek.

Közös munkánk során nagyon hasznos volt, hogy marketingszempontból is végiggondoltuk és pontosítottuk a célpiacunkat, továbbá meghatároztuk a kapcsolódó feladatokat. Az elkészült akcióterven kívül a honlapfejlesztés kérdése is napirendre került, ezzel kapcsolatos további közös munkában is gondolkodunk.”

Pohl Gábor

Ügyvezető – Eco-Cortex Kft.

Ha integrált online marketinget szeretnél, akkor az első lépés az alapos tervezés!

Segítünk, hogy az üzleti céljaid eléréséhez megfelelő online marketing stratégiád legyen!