Utána jártunk az idei év online marketing trendjeinek. Beleástuk magunkat a témába és még a szakértő csapatunkat is megkérdeztük, milyen izgalmakkal vagy épp kihívásokkal kell majd szembenéznie a vállalatoknak az online marketing világában 2022-ben.
A rossz hírt vagy a jó hírt mondjuk előbb? Szerencsére a kihívásokat és szuper lehetőségeket tartogató trendek dominálnak, így gyorsan kezdjük is egy rossz hírrel. Adatgyűjtési és mérési nehézségek előtt állunk. A hirdetésekre, konverziók követésre, jelentésekre komoly hatással lesznek az Apple által bevezetett változások. Ezek következtében ugyanis, bizonyos adatgyűjtési és -megosztási műveletek le lesznek tiltva, kivéve, ha a felhasználó hozzájárul a követéshez iOS 14.5 vagy újabb verziójú rendszert használó készülékeiken. Kíváncsian várjuk a változás hatásait, addig is a Facebook igyekszik támogatni és felkészíteni a súgóközpontjában az üzleti oldalak felhasználóit.
A Zenith egyik riportját olvasva nemrég, arról erősített meg minket, hogy nagyobb hirdetési büdzsével működnek majd idén a vállalatok, mint az előző évben. A vírus okozta visszaesés után idén is jelentős költségkeret növekedés lesz tapasztalható, ráadásul a domináns a digitális csatornákon történő költés lesz. Izgalmas és egyben iránymutató is ez a trend, hiszen jó, ha előre tudjuk, hogy a konkurencia valószínűleg ráerősít az online marketingjére, így mi is tudunk lépést tartani és a büdzsénket ennek megfelelően igazitani.
2022-ben jobb ha szem előtt tartjuk, hogy az algoritmusok és automatizációk egyre előbbre törnek mind a Facebook mind pedig a Google esetében. Éppen ezért felértékelődik az online marketing szakértők szerepe, akik nem csak a célzások, kulcsszavak kidolgozása esetében profik, hanem minőségi adatokat és tartalmakat képesek készíteni, ami lássuk be az algoritmusok kedvence! Másrészt a stratégia kialakítása is eredményesebb online marketing szakértő bevonásával.
A contentből vásárlás erősödni fog.
A Think With Google oldalin is erről olvashatunk. Posztokból, videókból a közvetlen shopping lehetőséget érdemes a vállalatoknak kiaknázni. Mitől ütős ez a megoldás? Nem olyan tolakodó a vásárló szemében, miközben nem tompít a push üzeneten sem. Másrészt kiváló lehetőséget ad egy jó sztori után rögtön megvenni az adott terméket, ha már a tartalom bevonzotta a fogyasztót. Már csak ezért is megéri erősíteni a tartalommarketingen és a storytelling készségeken minden cégnek.
A közösségi média is tartogat sok újdonságot 2022-ben. A cross-platform szemléletmód nagyon fontos továbbra is, hiszen a felhasználók váltogatnak a különböző közösségi média csatornák között. Éppen ezért az összehangolt és konzisztens kommunikáció nélkülözhetetlen. Érdemes hangsúlyt fektetni az ügyfélszolgálat fejlesztésre, hiszen a közösségi média a gyors és egyszerű kapcsolatfelvétel miatt domináns felület, mégis sok cég nem használja ki ezt a csatornát magas színvonalú vevőszolgálati ügyintézésre. Továbbra is meghatározó szerepük lesz az influencereknek, így érdemes velük is együttműködni, ha van olyan tartalmunk, amihez hitelesen tudják adni az arcukat.
Ha még nincsenek videós tartalmaid akkor 2022 mindenképp a Te éved, hogy belevágj! Ugyanis az utóbbi évek online marketing trendjeihez hasonlóan továbbra is a videók lesznek fókuszban, ráadásul az időtartamuk is hosszabbodik. Instagramon, TikTokon, Pinteresten is jönnek újdonságok, amik a videós content megosztásnak és a változatos kommunikációnak kedveznek. Gondoltad volna, hogy még a LinkedIn-en is a videók pörögnek igazán jól? Pedig így igaz. Sőt, a kiterjesztett valóság (AR) tartalmak előre törnek a közösségi csatornákon, amiket az algoritmusok is előnyben részesítenek.
Te, hogy vagy a content gyártással, a hirdetésekkel és a konverziókkal? Nálunk gördülékenyen megy az online marketing kommunikáció ezért, ha elakadtál vagy rágyúrnál a témára keresd a csapatunkat! Legyen 2022 olyan év a vállalatod számára, ami nem csak lépést tart a trendekkel, hanem úttörővé is tesz a versenytársaiddal szemben. Keresd bátran a csapatunk és ötleteljünk közösen!