Ha nem, akkor itt egy kis emlékeztető:
Talán sokan csak mosolyognánk ezen a szituáción, de inkább szűrjük le a fontos tanulságokat az ügyfélkezelésről!
A legtöbb cég ugyanis még mindig az „Ügyfélnek mindig igaza van!” szlogen mentén működik, noha ennek a szabálynak a szigorúan szó szerint vétele nem vezethet üzleti sikerre. Az ügyfél ugyanis nem azt akarja, hogy igaza legyen, hanem hogy jól járjon. Elképzelhető, hogy maga sincs ezzel tisztában, így néha nagy harcok árán lehet csak meggyőzni róla, hogy az elképzelése nem fogja hozni számára a várt eredményt.
Ne féljünk az ügyfeleinktől! Mondjuk meg nekik, ha az ötleteik botrányosak, vagy hogy az elképzeléseik kivitelezhetetlenek. A legtöbb értékesítési ügyletben az ügynök vagy eladó attól tart, hogyha a vevőit kvázi lebeszéli a szolgáltatásairól, akkor az visszakozik majd az üzlettől és máshol keresi ugyanazt. Pedig ennek általában az ellenkezője szokott történni. Az ügyfél az olyan lehetőségeket keresi, ahol a vágyait veszik alapul, és nem a kéréseit. A vásárlód nem a kicsi, nagy vagy közepes csomagot akarja megvenni tőled, hanem azt a végeredményt, ami neki a legjobban megfelel. A Te dolgod, hogy megmondd neki, hogy hogyan érdemes alakítani az ehhez vezető utat, ezért fordult hozzád, mint szakemberhez.
Ne tarts attól, hogy egy kisebb értékű szolgáltatáscsomagra kell rábeszélni az ügyfelet, mert az passzol hozzá. Hidd el megtérül, amikor végül nem csalódás, hanem öröm lesz az üzlet vége és ügyfeled visszatér hozzád.
De az is valószínű, hogy Te is ezt hallod majd vissza:
„Látja, ezért szeretek ide járni!”