Mindenki hallott róla, tudjuk, hogy szükséges, de a kivitelezés sok esetben döcögős. Mindenki egyetért a saját adatai védelmével, de amikor magunk válunk az adatvédelmezővé jövünk rá, hogy milyen mély jogi tudást igényel a GDPR szabályozásnak való megfelelés. Nézzük, hogy jön ehhez még az online marketing is!

Azt látjuk, hogy a GDPR esetében egy határterületről van szó. Egyértelmű jogi szabályozás kapcsolódóik hozzá, de marketing szakértői oldalról is fontos ismernünk és kommunikálnunk is az ügyfelek felé a GDPR kompatibilis online tevékenységet, annak érdekében, hogy szabályosan valósíthassuk meg a közös munkát. Valahol a joghoz legközelebb, de egyben a marketing és persze az ügyfél hármasa között helyezkedik el és mindenki kicsit másként látja.

A vállalatok a költségvonzata, miatt nem foglalkoznak vele szívesen. A jogi szakemberek között sem mindenki ért hozzá, így már értelemszerűen külön GDPR szakértők is vannak a piacon. Mi, mint ügynökség tudjuk, hogy milyen online marketing tevékenységek esetében szükséges napirendi pontként kiemelni a GDPR szabályozást, de a kompetencia határunkon túl mutat a megvalósítása. Épp emiatt szoktuk igény szerint támogatni partnereinket a megfelelő jogi szakértővel való összekapcsolással.

 

Mik a tapasztalatok az online marketing és a GDPR kapcsolatában?

A legtöbb esetben csúszásokat okoz a projektjeinkben a GDPR szabályozásoknak való megfelelés, sőt olyan is előfordult már, hogy egy általunk javasolt és szakmailag indokolt tevékenység módosulását eredményezte a projekteknél. Sajnos olyannal is többször találkoztunk, hogy jogi szakemberek, ám nem a GDPR terület specialistái által elkészített sablonokat kaptak partnereink, amikkel szintén nem tudtak teljes mértékig megfelelni az előírásoknak – tudtukon kívül.

RG-STÚDIÓ GDRP
Mit jelent ez?

Ha jelzünk bizonyos GDPR megfelelési hiányosságokat, az az ügyfél részéről idő és pénzráfordítást igényel majd. Bizonyos – jelen esetben kifejezetten online marketing – tevékenységek maguk után vonzzák a megfelelő adatvédelem és adatkezelési tájékoztató meglétét. Erről az ügyfél vagy nem tud vagy azt gondolja, hogy nincs vele teendője.

Alapvető GDPR fogalmakkal sokan nincsenek tisztában, ami nem is feltétlenül szükséges, hiszen ez nem az ő szakterületük. Azonban ez az a pont, ahol gyakran meglepődnek a partnereink, hogy mennyi ezzel a teendő. Milyen jogalapok vannak, ami alapján és adatbázist gyűjthetek? Készíthetek fotót a résztvevőkről a rendezvényeimen? Mi a helyzet a HR oldalon a céges csapattal? Megoszthatom a vásárlóm véleményét? Rengeteg kérdés, amire csak egy válasz van: igen, szinte lehet mindent, ha az megfelel a GDPR szabályozásnak.

 

Így látja a helyzetet Teker Orsolya, GDPR szakértő:

 

Ha adatfeldolgozói pozícióba kerül egy vállalat vagy adatfeldolgozót vesz igénybe, és ügyel arra, hogy ezt kellőképp körül járja és szerződésben rögzítse a feladatokat, akkor valószínű, hogy már kellő mélységben gondolja át az adatvédelmi előírásokat és feladatokat. Ha marketing ügynökséget vesz valaki igénybe, akkor jól mutatja az ügynökség felkészültségét, ha rögtön a szerződést már előkészíti a megbízó számára, hiszen ebből látszik, hogy tisztában van a szerepkörével és az adatkezeléshez kapcsolódó felelősségével. Ugyanez érvényes abban az esteben is, ha jelzi az ügynökség a partnerei felé, hogy hiányosságot tapasztal adott területen a GDPR-nak való megfelelésben, esetlegesen egy szakértő bevonását javasolja.

Teker Orsolya

GDPR szakértő

Ha Te is felpörgetnéd az online marketingedet úgy, hogy a kampányaid megfelelnek a GDPR szabályozásnak is, akkor keresd szakértőinket bizalommal. Írj nekünk a lenti űrlapon és nézzük meg közösen a lehetőségeket!

Vedd fel velünk a kapcsolatot!