Sok izgalmas és nem utolsó sorban tanulságos tapasztalattal gazdagodtunk a 2024. március 6-tól bevezetett Google Consent Mode-ról, amit most meg is osztunk veletek.
Milyen kihívásokkal néztünk szembe és hogyan oldottuk meg a felmerülő problémákat? Milyen tanulságokat vontunk le, miközben azon dolgoztunk, hogy minden ügyfelünk esetében megfelelően legyen beállítva a “beleegyezési mód”? Mostani cikkünkben eláruljuk, tartsatok velünk!
Korábbi cikkünkben már írtunk arról, hogy mi is az a Consent Mode és miért annyira fontos a beállítása. Amikor hivatalosan is napvilágot látott a hír, miszerint bevezetésre kerül az Európai Gazdasági Térségben, nem volt kérdés számunkra, hogy ezzel az újítással bizony komolyan foglalkoznunk kell. Egyrészt azért, hogy továbbra is maradéktalanul megfeleljünk a GDPR szabályoknak, másrészt pedig azért, hogy elkerüljük az adatvesztést, ami a kampányaink hatékonyságának mérésében komoly problémákat okozott volna.
Időben megkezdtük tehát a felkészülést és alaposan felmértük, hogy milyen feladataink lesznek ezzel kapcsolatban. Nem késlekedtünk, gyorsan a tettek mezejére léptünk: tájékoztattuk az ügyfeleinket az új szabályozásról és felhívtuk a figyelmüket rá, hogy a beállításokat el kell végezni annak érdekében, hogy elkerüljük az adatvesztést.
“Dobozos” vs. egyedi fejlesztésű weboldalak beállításai
Azt láttuk, hogy az olyan weboldalak esetén, mint amilyen az UNAS vagy a Shoprenter nem bonyolult a szükséges beállítások elvégzése. Ugyanúgy, ahogy a WordPressnél sem az, hiszen a megfelelő bővítmény használatával könnyen megoldható volt az átállás. Ezzel szemben az egyedi fejlesztésű weboldalaknál már sokrétűbb volt ez a feladat és több szakértő bevonását is igényelte, hiszen a jogi, a marketing és az IT szférát egyaránt érintette.
A partnereink számára elkészítettünk egy tutorialt, ami alapján elvégezhető a beállítás, ez azonban még nem volt elegendő. Bele kellett nyúlni a kódokba is és a Google Tag Assistant használatára is szükség volt ahhoz, hogy látható legyen, a tagek jól futnak-e le, helyesen működnek-e, illetve az is fontos volt, hogy a nyilvánosan közzétett gyártói ajánlásoknak is megfeleljenek az oldalak.
Nemcsak az ügyfeleinkkel, hanem a fejlesztőikkel is felvettük a kapcsolatot annak érdekében, hogy hatékonyabban tudjuk elvégezni a Consent Mode beállításait és a mérések biztosan megfelelőek legyenek. A partnereink nagyon örültek ennek, hiszen ők nem voltak kompetensek a témában és a folyamatot is lassította, hogy eleinte rajtuk keresztül történt a kommunikáció.
Összegzés, tanulságok
Amikor bevezetésre kerül egy olyan funkció vagy beállítás, ami bármilyen módon befolyásolja a marketingfolyamatok működését vagy utókövetését, akkor nagyon fontos, hogy időben elkezdjünk készülni a változásokra és utánajárjunk annak, hogy milyen teendőink lesznek.
Ha vannak olyan partnereink, akik egyedi fejlesztésű weboldallal rendelkeznek, akkor érdemes közvetlenül a fejlesztőkkel tartani a kapcsolatot, hogy hatékonyabbá tegyük a kommunikációt és ezáltal felgyorsítsuk a folyamatokat.
Szakértői csapatunk folyamatosan monitorozza a legújabb híreket, tájékozottak vagyunk az aktualitásokkal kapcsolatban, a proaktív hozzáállásunknak köszönhetően pedig időben megtesszük azokat a lépéseket, amikre szükség van az újítások sikeres bevezetéséhez, gyakorlati megvalósításához. Ha adódnak is időközben kihívások, gyorsan megoldjuk a felmerülő problémákat és hatékonyan megugorjuk az akadályokat.
Bizonytalan vagy, hogy a Consent Mode beállítása megfelelően megtörtént-e a weboldaladon? Keress minket bizalommal, mi pedig szakértői támogatást adunk számodra!