Napjainkban a közösségi média térhódításával és a „slow living” életmód előretörésével a turizmus teljesen átformálódott. Az utazások már nem feltétlen a pihenésről, sokkal inkább az élménykeresésről szólnak.
Napunk legnagyobb részét a közösségi média különböző felületein töltjük, nem csoda hát, ha közelgő utazásainkhoz is innen gyűjtünk terveket és inspirációt. A Facebook, az Instagram, vagy a YouTube tartalmai is jelentősen befolyásolják az utazási döntéseket, ezért elengedhetetlen a megfelelő és hiteles közösségi média jelenlét kialakítása.

A szolgáltatásod és előnyeid bemutatásán túl rengeteg lehetőség van, amivel fellendítheted a tartalommarketinged. Az alábbiakban adunk pár hasznos tippet, hogy tudd tartani a lépést az aktuális trendekkel!

Életszerű, valós tartalom

Fontos a valós, magával ragadó tartalmak megosztása, ami által a felhasználók szinte ott érzik magukat a helyszínen. Ha például szállásadó vagy akkor mutasd meg a hoteled gyönyörű környezetét, a csapatod, ahogy a munkáját végzik, a helyi ételkülönlegességeket vagy pillanatképeket a mindennapokból. Az Instagram és Facebook sztori funkciója például remek eszköz az instant élmények és képek megosztására. A fókusz itt is az insight, élményátadó tartalmon van. Az Airbnb Instagram oldalán például igazán inspiráló képeket találsz, ahol a kép mellett a leírás is találó, hívogató.

Felhasználói tartalmak megosztása

Érdemes hangsúlyt fektetned a felhasználói tartalmak megosztására is, mely nagyban növeli a hitelességed az utazók szemében. Ráadásul ez egy remek módszer, ha éppen nincs ihleted vagy megfelelő képanyagod. A vendégektől, utazóktól bekért képek tökéletesen alkalmasak történetmesélésre, élményátadásra, miközben referenciaként is szolgálnak az adott helyről, szolgáltatásról vagy épp termékről.

A célcsoportodhoz szólj – vizuálisan is!

Elengedhetetlen, hogy pontosan ismerd ki is a te célközönséged, kikhez szól a szolgáltatásod. Ne csak a poszt leírásában utalj, arra kikhez is szólsz, hanem jelenítsd is meg a képeken a célcsoportodat, hiszen így még hitelesebbé válhatsz a követőid szemében. Az Air New Zealand például remekül pozícionálta magát a piacon, mindezt pedig a rendszeres kommunikációjába is beépítette. A légitársaság célcsoportja azok a családok, akik kisgyermekkel utaznak. Ebből kifolyólag azt kommunikálják, hogy náluk kényelmes és élvezetes a sok órás repülőút is. Mindezt pedig képekkel is alátámasztva.

Az edukáció is fontos elem

Tartalommarketing szempontból fontos az edukáció is. A különböző bejegyzéseidben adj hasznos információkat és tanácsokat a desztinációval kapcsolatban, mutasd meg mik a tradicionális szokások és ételek, mit érdemes magukkal vinni, vagy milyen helyi programok vannak a környéken.

Az ajánlás a kulcs

Manapság mindent az online értékelések alapján rangsorolunk, nincs ez másként utazáskor sem. A Booking, az Airbnb vagy a Tripadvisor felületén található vendégek által írt vélemények és kritikák óriási mértékben befolyásolják a tervezést, és az utazás során hozott döntéseket. Ebből kifolyólag kifejezetten ajánlott jelen lenned ezeken a felületen! Ha már beregisztráltál akkor folyamatosan tartsd karban a jelenléted, frissítsd a profilodat új információkkal, képekkel és válaszolj minden visszajelzésre.

Nem lehet elmenni az influencer marketing mellett

Napjainkban a legtöbb márka elkezdte felismerni az influencer marketingben rejlő lehetőségeket. Rengeteg turisztikai központ és étterem dolgozik együtt influencerekkel, azért hogy ismertté és vonzóvá tegyék helyüket.

Miért érdemes az utazási szektorban tevékenykedőknek is élni ezzel a lehetőséggel? A véleményvezérek alkalmazása remek tartalommarketing eszköz, mivel így a márka egyfajta „baráti ajánlásként” tud megjelenni a közösségi platformokon. Az influencerek által közzétett tartalmak sokkal személyesebbek és közvetlenebbek, mi több a véleményvezérek könnyebben teremtenek kapcsolatot a követőikkel. Emellett az influencerek utazásai nagyban inspirálják és befolyásolják az utazói döntéseket, ezért érdemes akár egy kisebb fajta együttműködésben is gondolkodni, egy számodra szimpatikus és hiteles véleményvezérrel.

A közösségi média felületei számos lehetőséget kínálnak, hogy kapcsolatba lépj célcsoportoddal és tartalmaiddal inspiráld, tájékoztasd és edukáld őket. Ha szeretnél egy megfelelő tartalommarketing startégiát kialakítani, vagy szükséged van szakmai segítségre akár kommunikációról, akár hirdetésről van szól, akkor írj nekünk!

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser