Mostanában bárhova is nézünk mindenhol letiltott hirdetési fiókokat látunk!

  • Belépünk a szakmai csoportokba: letiltott Facebook hirdetési fiókok!
  • Jönnek a megkeresések online: Letiltották a hirdetési fiókom.
  • Belépünk a hirdetéskezelőbe: igen, jól gondoljátok, a Facebook azzal fogad, hogy letiltotta valamelyik hirdetési fiókunk!

Szinte mindennapossá vált, hogy ezzel a problémával szembesülünk, ezért úgy gondoltuk összeszedjük nektek a tapasztalatokat a megelőzésről és kezelésről, hogy nektek már ne hulljon ki a hajatok tőle, mint nekünk.

A letiltások mögötti gondolat alapvetően az, hogy a Facebook annak érdekében, hogy biztosítsa az emberek és vállalkozások közötti pozitív élményeket, ellenőrzi, hogy a hirdetési fiókok eleget tesznek-e a Felhasználási feltételeknek és megfelelnek-e a Hirdetési szabályzatnak.

Ezzel nincs is semmi gond, ha a Facebook rendszerét használjuk joggal várja el, hogy betartsuk a szabályokat. A gond akkor van, ha nem ismerjük ezeket a szabályokat, vagy elbeszélünk egymás mellett a Facebook robotjaival.

Bármelyik eset is álljon fenn van, általában van megoldás. A jobbik az, ha a robotok kavartak be, és értelmeztek félre valamit, mert egy egyszerű kérelemmel akár két napon beül is visszakaphatjuk a fiókunkat és mehet tovább a munka. A rosszabbik az, ha valós szabálysértés történt, mert akkor bizony akár több évi munkánk, adatunk, épített közönségünk mehet a kukába.

Hogy ez veletek ne történjen meg, összeszedtük a leggyakoribb okokat a tiltásra, mert ha meg lehet előzni előzzük meg.

Ezekre figyelj, ha hirdetsz és megmarad a fiókod:       


1. Belépési anomáliák

Ebben az esetben az zavarja meg a Facebook-ot, hogy túl gyakran jelentkezünk be különböző helyszínekről (IP-címekről). Miért érzi ezt gyanúsnak? Mert ugyanez történik akkor is, ha esetleg ellopták a fiókodat. Azért nem tudunk haragudni a Facebookra, mert a mi adatainkat védi, de nyilván nem tudunk dolgozni, ha ez gyakran megtörténik.

Így előzd meg!

Használd a kétlépcsős azonosítást és konzekvensen ugyanabból a böngészőből jelentkezz be!

2. „Rossz” landing oldal

Sokan nem tudják, hogy a Facebook nem csak a hirdetéseket ellenőrzi, hanem azokat a landing oldalakat is, amelyekre a hirdetések vezetnek.  Ha itt elbukik a hirdetésed ugyanúgy letilthatja a fiókod.

Megelőzésre több javaslatunk is van!

  • Az egyik, hogy figyelj oda arra, hogy valóban azt nyújtsd, amit ígérsz! Vagyis, ha pl. ingyen letölthető e-bookot hirdetsz, akkor ne vásárlási oldalra vidd a felhasználókat!
  • Ha lehet, kerüld az automatikusan elinduló videókat és popup ablakokat is a landingeden.
  • Figyelj oda, hogy véletlenül se vezessen a hirdetés 404-es oldalra.
  • Az oldalad minőségére is ügyelj, mert a Facebook nem örül neki, ha egy alacsony minőségű oldalra szeretnéd átvinni a felhasználókat. Ilyen lehet pl. ha a tartalomhoz képest aránytalanul sok a hirdetés, ha nem található az oldalon érdemi vagy eredeti tartalom vagy ha egy adott tartalmat több átkattintással tudunk elérni.

A Facebook célja, hogy a hirdetői transzparensek és hitelesek legyenek. Ha úgy érzi, hogy valahol felmerül a megtévesztés látszata is (akkor is ha nem szándékos), akkor azt jelezni fogja egy tiltás formájában.

PRO tipp (igazából alap…): Az oldaladat lásd el SSL tanúsítvánnyal! Ez azért is jó, mert a Google az ilyen oldalakat magasabbra értékeli és segíthet előrébb jutni a keresési találatok között.

3. Költési szokások

Főleg újonnan létrehozott fiókok esetében a Facebook gyanúsnak érzékelheti azt is, ha hirtelen tetemesebb összeget elköltesz hirdetésekre vagy ha túlságosan elaprózod a hirdetéseid költségeit.

Ennek az oka szintén az ellopott fiókokban keresendő, hasonlóan viselkednek a feltört fiókokban is, tehát a hirdetési platform részéről ez is egy óvatossági lépés a te védelmedben. Nyilván van egy elképzelésed a büdzsédről, de érdemes lassabban, pár hét alatt felépíteni a tervezett azt, mint 100%-kal indítani. Új fiók esetében a napi 15%-os költségkeret-emelés a biztonságos ütem.

4. Negatív renomé

Az egyik első dolog, amit egy algoritmus megnéz egy új hirdetés elbírálásakor, az az, hogy a fiók korábbi hirdetései között milyen arányban voltak jóváhagyott hirdetések. Ha azonban pár visszadobott hirdetéssel elégetted a fiók hitelességét, akkor később is számíthatsz tiltásramég akkor is, ha az utolsó pontig betartottad a szabályokat!

Nyilván ez akkor is problémás, ha nem te voltál a hunyó, hanem a Facebook értett félre valami hirdetést. Előfordulhat, mert hát robotok…

A lényeg, hogy ne legyenek elutasított hirdetések a fiókodban. Ha van ilyen és javítottad egy másik hirdetéssel, akkor inkább töröld, mint hogy tartogasd a bizonyítékot.

5. Hirdetési szabályzat megsértése

A leggyakoribb ok a zárolásra a hirdetési szabályzat megsértése. Ha az alábbiak közül bármelyiknek a látszatát is elkövetted, akkor jó eséllyel valóban a te készülékedben van a hiba:

  • Új account-ot csináltál és két perc alatt extrém összegekkel kezdtél hirdetni.
  • Társkereső szolgáltatást, felnőtt tartalmakat, vagy huncut játékszereket próbáltál hirdetni.
  • Affiliate programot hirdettél, vagy bármilyen harmadik személy hirdetési lehetőségét promotáltad.
  • Átirányított URL-re, vagy 404-re mutat a hirdetésed.
  • Jogvédett terméket hirdetsz és nem taggelted a jogtulajdonost.
  • Gyógyszert, vagy egyéb nem biztonságos szereket hirdettél (anabolikus szteroidok, növekedési hormonok stb.)
  • Pénzügyi termékeket, mikrohitelt, lízinget, vagy unit-linked termékeket próbáltál hirdetni.
  • Forex-et, könnyű pénzkeresetet, vagy MLM-et, illetve bármi hasonló elvtelen, lehúzós, a legkilátástalanabb helyzetben lévő emberek alaptalan reménykedésére építő átverést hirdetsz.
  • Emberi testrészeket, kábítószert, hamisított dokumentumokat – vagy ezeknek tűnő dolgokat – hirdetsz.

Nyilván nem gondoljuk, hogy valaki valóban szervekkel kereskedik a Facebookon, a legtöbb esetben nem is valós szabálysértésről van szó. Inkább arról van szó, hogy a rendszer tiltott, vagy korlátozott tartalomnak véli a hirdetésünket.

Ahogy már többször is írtuk, a manuális ellenőrzésnél gyakoribb az algoritmusos ellenőrzés, és ebben simán benne van, hogy egy képrészletet, szövegrészletet félreértelmez a rendszer. Majd, ha manuális ellenőrzést kérsz majd úgyis kiderül, hogy az árult nyuszi porcelánból volt és nem élő állat, de ezért nem fognak bocsánatot sem kérni. 😉

A megelőzés nagyon egyszerű!

A hirdetés elindítása előtt gondolod végig, hogy nem értelmezhető-e félre és alaposan tanulmányozd át a szabályzatokat és feltételeket! Facebook robot aggyal kell gondolkodni egy kicsit, ami nem egyszerű, de egy idő után ráérzel majd arra, hogy mit tarthat problémásnak a rendszer, mint ahogyan mi is tudjuk elég nagy bizonyossággal már a publikálás előtt, hogy ezt tutira nem fogja átengedni.

6. Bizalmi faktorok hiánya

Amennyiben a landing oldalról nem beazonosítható, hogy milyen üzleti, vagy társadalmi entitáshoz tartozik, a Facebook tilthatja a fiókodat.

Megelőzés: A szabályzat szerint minden landing oldaladnak tartalmaznia kell a vállalkozásod nevét, logóját, pontos és hiánytalan fizikai címét, továbbá link jellegű elérhetőségeket a felhasználási feltételekhez és az adatvédelmi szabályzathoz. Ezt a szabályt borzasztó egyszerű betartani, mert ezeket az információkat amúgy is meg szokták jeleníteni a láblécben. Ha esetleg eddig nem tetted, érdemes lenne ezt pótolni.

7. „Priuszos” személyek

Ha olyan embereknek (Facebook profiloknak) adsz hozzáférést a hirdetési fiókodhoz, akiknek korábban letiltották a fiókját, azt a Facebook azonnal észreveszi és van rá esély, hogy így a te fiókodat is tiltja.

Megelőzés: Mielőtt hozzáférést adsz valakinek a hirdetési fiókodhoz, előtte mérd fel, hogy nem sáros-e a Facebook rendszerében.  

Értjük és átérezzük, hogy a hirdetési fiókok letiltása ijesztő és frusztráló lehet. Szerencsére a legtöbb esetben valami nüansznyi probléma van csak, amit hamar lehet orvosolni, ha az ember tudja hova forduljon vele.

Azért azt is be kell vallanunk, hogy néha valóban hirdetői hiba áll a háttérben és hiába rázza valaki az öklét a nagy kék óriás felé, ha ő követte el a hibát.

Ha nem vagy biztos a dolgodban, inkább keress fel egy szakembert, akinek nagyobb rálátása és tapasztalata van a megelőzésben.