A hosszú együttműködések olyanok, mint a régi barátok, és George R. R. Martin azt mondta, hogy „a régi jó barátoknak sohasem kellene habozniuk, hogy egymásra bízzák magukat.”
Pontosan erre törekszünk mi is egy együttműködésben, hogy olyan bizalom és erre épülő munkakapcsolat alakuljon ki, amelyik a régi barátokra jellemző. Nyilván nincsenek illúzióink azzal kapcsolatban, hogy az üzletben nincs igaz barátság, és ezek a partnerségek nem kebelbarátságok, de attól függetlenül, hogy nem fonjuk be egymás haját nagyon sok közös van egy jól működő együttműködésben és egy évtizedes kapcsolatban.
Ha egy barátunk felhív minket azzal, hogy: Figyu, van egy jól jövedelmező vállalkozási javaslatom, akkor keveset gondolkodunk, hogy beleugorjunk-e. Azért nem kell gondolkodnunk, mert tudjuk, hogy azért kaptuk a tippet, mert a haver jót akar nekünk, megbízható, és biztosan csak akkor ajánlja az ötletet, ha már alaposan utánajárt. A válaszunk ebben az esetben: ha neked oké, nekem is oké.
Ha mi felhívunk egy ötlettel egy régi ügyfelet, ugyanúgy nem akarjuk, hogy gondolkodjon azon, hogy érdemes-e belevágni. Tudnia kell, hogy csak akkor ajánlunk neki valamit, ha már kipróbáltuk, teszteltük és hiszünk benne, vagy pontosan tudjuk, hogy nála is működni fog.
Ha egy régi barátod felhív azzal, hogy hallottad, hogy kijött a Trónok Harca alternatív befejezése, akkor együtt fogtok örülni annak, hogy közösen megnézhetitek.
Ha mi felhívunk egy ügyfelet azzal, hogy megjelent egy új kampánytípus, ami szerintünk nagyon jól kiegészítené az online marketing stratégiáját, akkor reméljük, hogy ugyanolyan izgatott lesz, hogy együtt kipróbálhassuk, mint mi. Az se baj ha nem, helyette lelkesedünk majd mi, mert a célunk közös: fejlődjünk közösen.
Ha a barátod felhív azzal, hogy szakított vele a párja, akkor együtt fogtok szomorkodni, de megpróbálod felvidítani és megmutatni a kiutat.
Ha mi felhívjuk a partnereinket azzal, hogy a Facebook az iOS frissítésével megint egy csomó adattól fosztott meg minket, akkor pedig egyben mi leszünk a jó és a rossz hír hozói is. A közös búsongás után ugyanis azt is elmondjuk, hogy hogyan fogjuk áthidalni a problémákat és mi a megoldás.
A hasonlóság a kétféle kapcsolat között a bizalom és a múlt.
A marketing együttműködés olyan mint a házasság
Nem szeretjük azt érezni, hogy az ügyfeleink bizonytalanok és azt sem szeretjük hallani, hogy: „Majd meglátjuk”. Ezért az együttműködéseinket ugyanúgy építjük ahogyan egy párkapcsolatot építenek.
Először megismerjük egymást és megnézzük, hogy illünk-e egymáshoz. Már korábban is írtunk a professzionális kémiáról, amit mi csak RG kompatibilitásnak hívunk. Már az együttműködések elején látszik, hogy tudunk-e jól együtt dolgozni. Az RG Stúdió 20 éves működése alatt már kitapasztaltuk, hogy milyen ügyfelekkel passzolunk: akik együttműködésben és nem megbízásban gondolkodnak, akik partnert keresnek és nem alkalmazottat, akik előre tekintenek és nem óvatoskodnak és akik ugyanúgy hosszú távon gondolkodnak mint mi.
Azt gondoljuk, hogy azzal, ha már az elején kiderül nem gondolkodunk ugyanúgy és nem illünk össze, azzal sok pénzt és időt megspórolunk egymásnak, így nem titkoljuk el azt sem, ha úgy érezzük, nem fogunk tudni együtt dolgozni. Nem gond, ha másként gondolkodik az ügyfél mint mi, csak akkor nem mi vagyunk neki az ideális partner.
Tartós párkapcsolatra… pardon együttműködésre keresünk partnereket, ezért nem sietünk az együttműködés elején mindent belezsúfolni. Nem fogunk kétségbe esni azon sem, ha az ügyfél óvatosan vág bele a közös munkába és azt mondja, hogy az ajánlott 20 órás szerződés helyett csak havi pár konzultációt szeretne. Azért nem bánjuk, mert biztosak vagyunk benne, hogy a konzekvens jó munka meghozza a bizalmat és a bátorságot egy nagyobb együttműködéshez.
Tudjuk, mert nem egy évek, sőt évtizedek óta tartó munkakapcsolatunk van. Ahogy a jó házasságot, úgy az ilyen régi kapcsolatokat is fel kell dobni néha, ezért bizonyos időnként váltogatjuk a projekt teamet. Nem, ez nem párkapcsolati tanács és ebben NEM hasonlítanak az együttműködéseink a házasságokra. Tartsunk ki egymás mellett! 😉
Viszont az együttműködésekben nem árt néha, ha egy új szemmel figyeljük a dolgokat, és mi is gyakran abba a csapdába esünk, hogy olyannyira bevonódunk a projektbe és annyira rutinná válik egy idő után az együttműködés, hogy nem látjuk a fától az erdőt.
Ekkor szoktunk bevonni egy másik munkatársat, aki eddig nem szerepelt a projektben, vagy esetenként projektvezetőt is váltunk, hogy frissítsünk. Baráti körön belül marad a projekt ekkor is, és nem vesznek el a kialakított üzleti barátságok sem, csak egy új nézőpontot alakítunk ki ezáltal.
A dolog a tapasztataink alapján működik, mert még az évek óta tartó együttműködésekben is tudunk újat alkotni, más irányokat kipróbálni és új stratégiával tovább fejlődni.
Tudjuk, hogy a bizalom kincs, ezért minden együttműködésünkben arra törekszünk, hogy ez a bizalom hamar kialakuljon és hosszú ideig táplálja a partnerkapcsolatunkat.
Szeretnél velünk kötetlenül beszélgetni? Akkor keress minket!