Az elmúlt hónapok nehézségei rengeteg vállalkozót és magánszemélyt is negatívan érintettek és érintenek jelenleg is. Számos ember veszítette el a munkahelyét, cégek zártak be és a kellő tartalékok hiányában az újrakezdés is nehéz feladat.
Szerencsére a korlátozásokon lazítottak, ezért a vendéglátás és a turizmus is lassan újraindulhat, de ez korántsem lesz egyszerű feladat, hiszen ezek a területek voltak a leginkább érintettek az elmúlt időszak negatív hatásaiban. Gondoljunk csak bele, hogy ezekben az ágazatokban egy szezonos bevételtől teljesen elestek a cégek, hiszen ha csak az utazásra gondolunk, vagy egy esküvő cateringjére akkor tudjuk, hogy hiába csúsztatják el az utazás vagy a rendezvény időpontját a megrendelők, ezek a bevételek nagy kiesést jelentenek a vállalkozások számára, amit nincs lehetőség az időpont módosításával pótolni.
Ennek ellenére sokan félve, de reménykedve ismét kitették a nyitva táblát, kis létszámú személyzettel, a szükséges nyersanyag mennyiséggel várják a vendégeket és a közösségi média bejegyzések is kezdenek ismét értékesítés központúak lenni.
De hogyan tudunk ebben a nagy zajban kitűnni, minimális költségráfordítással?
Bár minden vállalkozó tudja, hogy marketingre és hatékony online marketingre szükség van, mégis újra kell gondolni az eddigi folyamatokat. Míg a járvány előtt több százezer forintot és képesek és hajlandóak voltunk elkölteni marketingre, most ennek csak töredéke juthat számos vállalkozásnál.
Éppen ezért érdemes kis lépésekben gondolkodni, és téglánként újraépíteni a folyamatainkat.
Mire érdemes figyelni az online hirdetések újragondolásakor?
- Határozz meg az eddiginél pontosabb célközönséget, hogy feleslegesen ne menjen el a pénzed olyan emberekre, akik nem feltétlenül téged választanak! Inkább legyen szűk, releváns a célcsoport, mint nagyobb, hígabb, csak mert úgy érzed, ő még beleférhet… Nem férhet bele, most nem!
- Szólítsd meg a célcsoportod! Felejtsd el az általános szövegeket és képeket és használj olyan kommunikációs stílust, ami a célcsoportra leginkább jellemző!
- Ne akarj mindenáron eladni! A tartalomfogyasztás óriásit növekedett az elmúlt időszakban, így próbálj értéket adni a közönségnek. Ha vendéglátásban dolgozol, akkor szuper lehet, ha recept titkokat, különlegességeket osztasz meg, vagy videós tartalmakkal mutatod be a konyhai munkát vendéglődben. Ha a turizmusban vagy érdekelt, akkor szervezz virtuális túrákat a közösségi oldalakon!
Mi a helyzet azokkal a vállalkozásokkal, amik most pörögnek csak igazán?
Bár néhány ágazat nehéz helyzetbe került, vannak olyanok, akiknek értékesítési számai szárnyalnak az utóbbi időben. Ilyenek a webáruházak, akik napi fogyasztási, vagy tisztítási termékeket értékesítenek, de a ruházat és a műszaki cikk piacán is erősödés tapasztalható az online értékesítésben.
Fontos, hogy ezekben a szektorokban is érdemes újragondolni a marketinget! Bár most az eddigi költések stabilizálása mellett lehetett jó eredményeket és magasabb bevételeket generálni, fontos, hogy ezt hosszú távon is sikerüljön megtartani!
- Emeld meg a hirdetési keretet és több releváns célcsoportnak futass érték alapú hirdetéseket párhuzamosan!
- Lassan, folyamatokban ismertesd meg a márkád és a terméked az új emberekkel, hogy ezután vásárlóvá váljanak!
- Ha eddig csak egy csatornán voltál jelen a hirdetési kampányaiddal, akkor itt az ideje, hogy nyiss a lehetőségek felé és integráld a rendszereket, hogy a lehető legtöbbet ki tudd hozni az online marketingedből!
Ha úgy érzed, éppen itt az ideje neked is újragondolni az online marketinged, de nem látod át, hogyan lehetne ez a leghatékonyabb, akkor keress bennünket és segítünk kihozni a maximumot vállalkozásodból!
Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser