Ha tíz évet visszautazunk az időben, akkor úgy emlékezhetünk egy családi nyaralás megszervezésére vagy akár egy hétvégi kiruccanásra, hogy ahhoz szakértői segítséget kellett igénybe vennünk.
Ma nem csak wellness-hétvégét, de már egy komplexebb nyaralást is meg tudunk szervezni otthonról, amihez a mobiltelefonunkon túl nincs is szükségünk szinte más segítségre.
Az utazásszervezői piac megváltozott, inkább a self-help irányába mozdult. Ezzel persze az utazástervezési szokások is megváltoztak.
Csak a legjobb a jó
Legjobban talán a keresési szokások változásában figyelhető meg elmozdulás. A pihenni vágyók már nem szállásokat, látnivalókat, élményeket és éttermeket keresnek, hanem a legjobb szállásokat, élményeket és helyeket! Erre neked is készülnöd kell, ha ki akarsz tűnni a tömegből.
A keresési kifejezések gyakran tartalmaznak olyan szavakat, mint „legjobb…”, ”vélemény…”, „értékelés”. ez nem csak azt jelenti, hogy ezeket a funkciókat érdemes biztosítanod a weboldaldon és ilyen szempontból kell a tartalmaidat is elkészítened, de a keresőoptimalizálás és a Google Ads tevékenységed során is számítanod kell rá, hogy sokkal specifikusabb, tudatosabb és a vásárlási folyamatot mutató kereséseket fognak indítani az utazók.
Ha még nincs olyan felületetd és tartalmad ami a szervezés során fellépő információéhséget kiszolgálja, akkor itt az idő ezeket legyártani. Készíts toplistákat, ajánlásokat és a legnépszerűbb, legjobbra értékelt választásokat bemutató oldalakat a felületeidre, és közösségi oldalaidon is kommunikáld, hogy ezek a BEST választások.
Készülj a kérdésekre előre
Az utazásokkal kapcsolatos információtömeg és a saját döntés kényszere bizonytalanná teszi az utazókat. Míg korábban az utazási irodáktól és az utazásszervezőktől szerezték be a fontosabb tudnivalókat és rábízták magukat az értékítéletükre, addig a saját szervezéssel ezek a döntések és a hozzá kapcsolódó információ beszerzés mind rájuk hárul. Biztonságos ide utazni? Milyen iratokra lesz szükségem? Mekkora poggyászt vihetek fel a gépre? Ezek a legtipikusabb kérdések, amiket most az utazási iroda helyett a keresőknek tesznek fel.
Könnyítsd meg a dolgukat azzal, hogy az utazásokhoz kapcsolódó részleteket már eleve rendelkezésre bocsátod, vagy megválaszolod a gyakori kérdéseket. Ezzel csökkented a bizonytalanságot és rövidíted az utat a foglalás felé és megelőzöd, hogy máshol kutassanak a válaszok után.
Az ajánlás ereje
Az olyan nagy értékű, és alapos megfontolást igénylő termékek megvásárlása előtt, mint az utazás kiemelten fontos a vélemény szerepe. Az online térben az értékelések nagyrészt megfelelnek egy ismerősi ajánlásnak, amelyet az érdeklődők hitelesnek gondolnak. Főleg, ha az egy olyan megbízható portálról érkezik, mint például a TripAdvisor.
A modern utazó már felismeri a reklámokat, ezért a szállásadótól érkező információkat fenntartással kezeli. A harmadik személytől érkező értékelések és vevővélenyek mellett az influencereknek is nagy szerepe lehet az utazás kiválasztásában, hiszen a jól megválasztott véleményvezér nem csak hiteles forrásnak minősül az értékelés tekintetében, de inspirációt is adhat. Így az influencerek a vásárlási folyamat több szakaszában is hasznos társaink lesznek a meggyőzés terén.
Utazás, saját részre
Az utóbbi években 60%-kal nőtt azoknak a kereséseknek az aránya, amelyekben szerepel a „nekem” kifejezés. Ez is mutatja az irányt, hogy a vásárlók testreszabott élményekre és a termékekre vágynak.
Az utazásszervezőknek is készülniük kell az ilyen igényekre, olyan felületekkel, amelyek a remarketing és egyéb vásárlási indikátorok alapján rendezik az érdeklődőnek szóló ajánlatokat. A „Neked Ajánljuk” vagy „Utazások Neked” hívószavak jól működhetnek a kommunikációban is, de csak akkor, ha ezek valóban a célcsoportra szabott ajánlatokat és kreatívokat tartalmaznak.
Te már fel vagy szerelkezve az új generációs utazók kiszolgálására? Ha jól jönne egy kis szakmai támogatás, vagy felpörgetnéd online jelenléted a nyári szezon előtt, akkor írj nekünk!
Szerző:
Müller-Váczi Lívia
Online Marketing Tanácsadó