A B2B partnerkeresés és értékesítés mindig felveti azt a kérdést, hogy a Facebooknak van-e itt egyáltalán létjogosultsága. Tudunk-e megfelelően célozni, releváns leadeket szerezni és egyáltalán jelen van-e aktívan a célcsoportunk ezen a csatornán.

Szállítmányozással foglalkozó partnerünknek is ezek voltak a kétségei és kérdései amikor az alvállalkozói partneri körét szerette volna bővíteni, és ehhez kért tőlünk segítséget.

A korábbi sikeres álláskeresési tevékenységünk során már kialakult annyira a bizalom, hogy amikor megerősítettük, hogy igen, megfelelően felépített érkező oldallal és a pontos célzással nem csak lehetséges, de költséghatékony megoldás is a Facebookot bevonni.

A cél

A túlméretes szállítmányozással foglalkozó partnerünk a spedíciós üzletágát szerette volna feltölteni 20 alvállalkozó partnerrel. A követelmények között voltak: a megfelelő minősítésű pótkocsi és vontató, illetve a szükséges jogosítványok és minősítések megléte, tehát egy elég szűk réteg lehetett csak releváns a szállítmányozói piacból.

Viszont a fuvarozói piacon egyedülálló feltételeket kínált.

Az előzmények

A partnerünk korábban is hasonló feltétekkel ajánlotta a munkát az alvállalkozóknak, de nem alkalmazott online megoldásokat az elérésre. A saját kapcsolatrendszerén keresztül terjesztette a hírét a lehetőségnek, illetve a céges weboldalon volt egy statikus oldal, ahol az érdeklődők tudtak elérhetőségeket szerezni.

Használt eszközök és platformok

Első lépésként felmértük a rendelkezésre álló felületeket és a jelenlegi folyamatokat.

Azt találtuk, hogy az ajánlat érkező oldala nem elégséges információt tartalmaz a lehetőségről, és mivel csak elérhetőségek voltak, ezért az ügyfél részéről kellett több energiabefektetés a kapcsolatfelvételhez.

Ezért egy új, egy oldalas érkező oldal kialakítása mellett döntöttünk, amelyet kifejezetten csak a spedíciós üzletágnak szentelünk és tartalmaz egy jelentkezési formot, amivel nem csak visszahívást tudnak kérni, de a kapott információkkal mi is tudjuk előszűrni a jelentkezőket.

A landing oldal terjesztéséhez kerestük a megfelelő hirdetési platformot is. Tudtuk, hogy a költségvetésünk csak az egyik platform hatékony használatát teszi lehetővé, ezért alaposan végig jártuk a lehetőségeket.

A fenti érveket és ellenérveket mérlegelve a Facebook hirdetések mellett döntöttünk.

Előkészületek: A landing oldal kialakítása

Az első lépésként kialakítottunk egy olyan mindenre kiterjedő landing oldalt, amely nem csak az ajánlat minden részletét tartalmazta, hanem vizuálisan és tartalmában is vonzó volt. Amihez ragaszkodtunk, hogy a landing oldal ne csupán egy felhívás legyen, ne egy száraz leírás, hanem egy olyan felület, ami eladja a lehetőséget a potenciális partnereknek.

Ezért a lehetőség részletein túl az alábbi elemekkel, blokkokkal töltöttük fel az oldalt:

Miért érdemes velünk dolgoznod?

Hiszen ez a lényeg, nem? Mit kapsz tőlünk, mit nyújtunk neked. Itt rögtön megfordítjuk a gondolkodást: nem kérünk, hanem adunk. Így lesz az ajánlatból lehetőség.

Referenciák, vélemények

Korábbi partnereink véleményénél nem is lehet meggyőzőbb érvünk, így ezek is kiemelt helyet kaptak az oldalon.

Kérdések megválaszolása

Az ügyféllel való egyeztetést követően tudtuk, hogy mik lesznek a leggyakrabban ismételt kérdések:

  • Hogyan alakul majd a kifizetés?
  • Mi a helyzet, ha nincs megfelelő pótkocsim?

Így ezekre a kérdésekre adott válaszok kiemelt helyet kaptak az oldalon, hogy megfeleljük a kérdésüket, mielőtt az egyáltalán felmerülne.

Az elkészült oldalon egy űrlap segítségével tudtak jelentkezni az alvállalkozók, ahol a megadott adatok már lehetőséget biztosítottak nekünk bizonyos mértékű előszűrésre.

Facebook hirdetések és kommunikáció

A kampányra első körben egy hónapot szántunk, és a cél az volt, hogy a költségkereten beül maradva ezen időszak alatt szerezzük meg a 20 leadet.

Az elkészült landing oldalt social media kommunikációval támogattuk a cég Facebook és LinkedIn oldalán, emellettt pedig a Facebook bejegyzéseket felhasználtuk a hirdetésekhez is.

A kreatív tekintetében az egyszerű, figyelemfelhívó kommunikáció mellett döntöttünk, és a landing oldalra bíztuk a meggyőzést.

Abban a szerencsés helyzetben voltunk, hogy elég sok saját adat állt már rendelkezésünkre a célzáshoz, hiszen van egy jól működő Facebook oldalunk és hirdetési tevékenységekkel tesztelhettünk már különböző célzásokat.

Háromféle célzással akartuk elérni a potenciális célközönséget:

  1. Remarketing: azokkal az oldallátogatókkal, akik már jártak az oldalon, illetve aktívan reagáltak a social media tevékenységünkre.
  2. Magatartási és demográfia célzás kombinációjával kialakítottunk egy olyan célcsoportot, akik az ágazatban tevékenykednek és vállalkozói státuszban vannak, vagy kis és középvállalkozást képviselnek.
  3. Érdeklődési kategóriákból kialakítottunk egy célcsoportot, akiket érdekel az iparág, és beszűkítettük őket a vállalkozókra.

Az előzetes várakozások ellenére a konverziók az űrlapon jelentkező konverziók szinte kivétel nélkül a 2. célzásból érkeztek, noha a legalacsonyabb hivatkozáskattintási költség az első, a remarketing célzásból érkezett.

A hirdetések közvetett hatását az ügyfél visszajelzései alapján tudtuk csak mérni, számos megkeresés érkezett telefonon és e-mailen is.

A kampányidőszak végül négy hétig tartott, ennyi idő kellet amíg a fenti célzásokkal elértük a 20 leadet. A kampány alatt a hirdetési költségvetés 89%-át kellett csak felhasználnunk.

Eredmények

  • 20 leadet szereztünk meg az ügyfélnek. Az egy leadre eső konverziós költség cca. 1300 Ft volt.
  • A landing oldalra terelt forgalom 3,8%-át tudtuk leadként megszerezni.
  • A hirdetéseinkkel a releváns célközönségből 30 742 embert sikerült elérnünk.
  • A 20 megszerzett lead azoknak a számát jelentette, akikkel sikerült szerződést kötni.

Összefoglalás

A sikert több tényezőnek tulajdoníthatjuk:

  • Megalapozott célzások, tesztelt célzás kombinációk saját adatkkal kiegészítve
  • Átgondoltan felépített landing oldal, ami minden kérdésre válaszol
  • Az ajánlat helyett a lehetőség kommunikálása

A megbízó nem csak a költségvetéssel, de a gyorsasággal is nagyon elégedett volt, hiszen így szinte rögtön tudott újabb munkákat vállalni.

Ha nem jönnek a jó jelentkezők hozzád, akkor keress meg minket. Segítünk átalakítani a toborzási felületeidet és tartalmaidat, hogy megtaláld az ideális jelölteket!


Szerző:
Müller-Váczi Lívia
Online Marketing Tanácsadó