Hogyan lehet pontos célzásokkal és a célközönség szegmentálásával kiemelkedően eredményes megtérüléseket elérni? Hogyan tudják hatékonyan támogatni a mesterséges intelligencia alapú megoldások a kampányok sikerességét? Ezúttal ezt fogjuk bemutatni az egyik legsikeresebb, 2023-ban indult projektünkön keresztül.
A partnerünk egy hivatalos játék viszonteladó webshop volt, az együttműködésünk céljának pedig egyértelműen a bevételszerzés növelését határoztuk meg. Közben arra is fókuszáltunk, hogy a partnerünk a központilag előírt követelményeknek (pl. hirdetések indítása, promóció, online kommunikáció) eleget tudjon tenni.
Az eredmények a tudatos tervezésnek és a sokoldalú kampányoknak köszönhetően a vártnál is jobbak lettek.
Facebook kampányok
Facebookon egy vásárlás célú konverziós és egy dinamikus remarketing kampánnyal indítottuk a projektet, amit kibővítettünk egy mesterséges intelligencia alapú Advantage+ kampánnyal. A partnerünknek központilag elő volt írva a termékakciók létrehozása, ezekből készítettünk terméklistákat a Facebook katalógusban, illetve ezek futottak az Advantage+ kampányban is.
Ennek nagy szerepe volt abban, hogy a projekt végül kiemelkedő eredményeket hozott. Mivel a partnerünk által forgalmazott játékok nagyon változatosak, ezért a manuális helyett hatékonyabb volt a mesterséges intelligencia alapú célzás.
Google kampány
A Google-ban egy szintén mesterséges intelligencia alapú Performance Max kampány futott Google Shoppinggal, keresési, illetve remarketing alapon indított display hirdetésekkel. Emellett készítettünk egy olyan keresési kampányt is, amit olyan kulcsszavakra optimalizáltunk, amiket a Performance Maxban nem tudtunk lefedni.
Célcsoport szegmentálás
Az együttműködés során két fő célcsoportot azonosítottunk a pontosabb célzás érdekében. Egyrészt azokat a szülőket szólítottuk meg, akik a gyermekeiknek vásárolnak játékokat, másrészt pedig a 20 év feletti fiatalokat. Mindkét célcsoportnak a számukra releváns termékeket mutattuk be a hirdetésekben.
A hatékonyan működő kampányoknak köszönhetően 8 hónapon át szinte folyamatos bevételnövekedést sikerült elérni, ez idő alatt pedig a legjobb eredmény az 1%-os megtérülés volt.
Összességében tehát a célcsoport pontos meghatározása, valamint a változatos kampányok együttes alkalmazása volt a siker titka, amit szakértőink ügyesen beépítettek a stratégiába.
Keress minket bizalommal, ha az online marketinggel Te is lendületet adnál az értékesítési folyamataidnak! Töltsd ki az alábbi űrlapot, hamarosan válaszolunk!